Bandy Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har fått fast ip fra lyse men har problemer å få den til å funke. Noen som har peiling på hva slags innstilinger jeg må gjøre for å få det til å funke? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du må sette den riktige ip-adressen, subnet masken og default gateway samt Dns servere på maskenen eller routeren du vil ha ip'en på. Om du feks har en router som første punkt etter lyse "boksen" setter du ip'en her. Om du derimot i dag får tildelt den lokale ip adressen fra lyse "boksen" setter du et på selve maskinen. Tar høyde for at du vet hvordan du setter ip manuelt, hvis ikke er det bare å spørre Lenke til kommentar
Bandy Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Du må sette den riktige ip-adressen, subnet masken og default gateway samt Dns servere på maskenen eller routeren du vil ha ip'en på.Om du feks har en router som første punkt etter lyse "boksen" setter du ip'en her. Om du derimot i dag får tildelt den lokale ip adressen fra lyse "boksen" setter du et på selve maskinen. Tar høyde for at du vet hvordan du setter ip manuelt, hvis ikke er det bare å spørre Jeg har en ruoter etter lyse boksen, hvor skriver jeg ip inn i routeren? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvor ligger ekstra lyspærene på bestemor sin bil? Trenger kanskje litt mere opplysninger om routeren din her... Lenke til kommentar
Bandy Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvor ligger ekstra lyspærene på bestemor sin bil? Trenger kanskje litt mere opplysninger om routeren din her... men sånn generelt Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du setter ipen +++ inn i "settings" på routeren din. Sitter selv med fast ip fra lyse samt router. Har funket fra første stund Finn frem brukermanualen (ja, vi vet det kan være litt flaut når du er et hankjønn) Lenke til kommentar
moccah Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har fått fast ip fra lyse men har problemer å få den til å funke. Noen som har peiling på hva slags innstilinger jeg må gjøre for å få det til å funke? 4935280[/snapback] Primary DNS: 213.167.96.50 Secondary DNS: 213.167.96.34 Gateway er én lavere enn fast IP. Subnet mask: 255.255.255.252 Tror dette er de mest vitale innstillingene Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Gateway er én lavere enn fast IP. 5053378[/snapback] Dette tviler jeg sterkt på er noen fast regel. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har fått fast ip fra lyse men har problemer å få den til å funke. Noen som har peiling på hva slags innstilinger jeg må gjøre for å få det til å funke? 4935280[/snapback] Lyse bruker i mange tilfeller og dele ut fast IP via DHCP. Lenke til kommentar
moccah Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Gateway er én lavere enn fast IP. 5053378[/snapback] Dette tviler jeg sterkt på er noen fast regel. 5053777[/snapback] Gateway hos lyse er èn lavere enn fast IP. Dette må dem som er Fiber1 Kunder skrive inn, fiber2 kunder vil få fast IP via DHCP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå