Gå til innhold

Hvordan endre BIOS på DuoX2 chip?

Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hvordan jeg enklest kan skrive ny BIOS til en DuoX2 chip i en V1.6B konsoll?

Og kan jeg lese ut innholdet i den BIOS som ligger på chip før jeg flasher ny inn?

Skal prøve å endre BIOS slik at den laster inn dash (Avalaunch) fra F: partisjon i stedet for c: som den gjør nå.

Noen enkle oppskrifter på hvordan dette kan ordnes?

Og er det noe forskjell på fremgangsmåte på blå og hvit DuoX2 chip?

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel svare her og jeg;)

Det fins flere apps som flasher bios for deg, men personlig foretrekker jeg den som er innebygd i evox dash. Evox har også en funksjon som heter backup. Denne tar backup av eeprom, bios, hdnøkkel, etc... disse filene legges i en mappe som heter backup i samme katalog som xbe-filen til evox ligger.

Håper dette hjalp litt også :)

Edit: husk å kopiere backup-mappen til pc=)

Endret av rekyl
Lenke til kommentar

Hei.

Brukte en Boot cd for brenning av bios jeg fant på et forum, åpnet en EvoxM8 BIOS i EVtool og fikk velge noen paramtetre der for disk og standard oppstartspartisjon.

Brente BIOS og noen filer på en annen cd, og puttet inn etter den boot platen.

Den ruslet og gikk, og fikk tydeligvis oppgradert noe.

Hadde etter oppstart på bootplaten valgt den andre BIOS banken på chip i tilfelle noe skulle gå galt. Da kunne jeg bare byttet tilbake igjen.

Men det ser ut til å virke fint nå. Starter avalaunch på F: når jeg har chip på, og standard MSdash uten chip. Så vi får tro det er bra.

Lastet ned veldig mange forskjellige BIOS, og nesten ingen lot seg åpne for redigering i EVtool eller XBtool. De er vel gjerne kryptert eller noe slik dere snakket om her....

Takk for alle tips ihvertfall.

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...