Gozarpz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Tok fram gameserveren til et lan jeg arrangerer for å skjekke at alt var ok. Logget inn som root, kjørte "yum update" og logget ut. Litt senere skulle jeg inn igjen, skrev root og passordet og fikk "login incorrect". Logget inn som min egen bruker på systemet, kjørte "su", men fikk meldingen: su: cannot set groups: Operasjonen er ikke tillatt I /var/log/messages er det en melding som repeterer seg 13 ganger i minuttet: pam_timestamp_check: pam_timestamp: '/' permissions are lax Restarta systemet og 3-4 ting feilet, men alt skjer så fort at jeg ikke får med meg hva som feilet. Hvor kan jeg finne logfila for oppstarten, og hvordan fikser jeg rootinloggingsfeilen? EDIT: Fant logfilen sshd, feilet sendmail feilet sendmail: /etc/mail/sendmail.cf : WARNING dangerous write permissions sendmail: /etc/mail/submit.cf : line 545: fileclass: cannot open '/etc/mail/trusted-users': World writable directory Ingen av disse feilene kom før oppdateringen. Endret 1. oktober 2005 av Gozarpz Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Høres ut som om selinux bugger. Skal være en kommando ala "fixfiles" eller "relabel" eller kansje "fixfiles realabel". Denne må du kjøre som root For å komme inn kan du skru av selinux. Du må gi en eller annen kommando på kernel-komandolinja - velg den nyeste kjerna i GRUB, trykk på e og hack i vei. Om ikke annet kan du slenge på "single" på slutten av linja - da skal den starte rett inn i root (initlevel 1). Du kan også prøve "selinux=0" eller "enforcing=0". Var noe sånnt... Sjekk på http://www.fedoraforum.org/ Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Trykte på e i GRUB på nyeste kjerne, la til single men kommer inn på det samme, med login og kommer ikke inn som root. Fikk kjørt både sulinux=0 og enforcing=0 uten at det hjalp så mye. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Var ikke sikker på hva "lax" i meldingen "permissions are lax" betydde så jeg søkte på define i goolge, med resultat som: Loose and open, not compact not taut or rigid; not stretched or held tight; "a lax rope" emptying easily or excessively; "loose bowels" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå