Empire of the Sub Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Hei! for ikke så altfor lenge siden fikk jeg TwinMos PC2700 512Mb minne av en kamerat. Han sa han ikke hadde bruk for den lenger, fordi han skulle gå til innkjøp av en ny pc. Og da tenkte jeg, yess! supert.. jeg har jo akkurat den samme minnebrikken i pcen min! Ja, det er riktig. Jeg hadde en TwinMos PC2700 512Mb brikke i pcen fra før av. Så jeg kjører i minnet, på med pcen og hører på et pip som aldri stopper. "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" jeg slår av pcen, det lukter svidd og skal til å ta ut det nye insatte minnet, men den var jo GLO varm! Så jeg venter litt, og tar den ut senere. Minnet er svidd, "twinmos" merket er smeltet bort. Hvorfor skjedde dette ? Jeg satt inn minnet slik at det satt godt. er det fordi det ble brukt i en annen pc fra før av ? Ingenting annet ble svidd, kun det nye instatte minnet. Skal nå kjøpe en ny 512 brikke. Burde jeg kjøpe TwinMos da eller kan jeg kjøpe et annet type minne uten at det blir noe problemer ? (f.eks corsair) Takker for hjelp (edit: Jeg har et Abit BD-7 hovedkort som har 2 ramslotter) Endret 1. oktober 2005 av jhj Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) hmm, vet ikke helt hvorfor det ble svidd, kan være ødelagt på en eller annen måte mens det har vært utfor pc'en.. men skal du kjøpe ny ram brikke... av annet merke som corsair (som er veldig bra ram), ville jeg ikke satt det sammen med det du har nå (twinmos). kjøp heller 2 like corsair (f.eks 2x256\512ddr sett)... ram av forskjellige merker \ hastigheter anbefales ikke å bruke sammen. >512DDR (2x256) billig: her dyrere: her >1024DDR (2x512) billig: her dyrere: her (ville vært mitt valg) selvsalgt, du kan jo få corsair ram til mange tusen kroner og, men disse er rimelige.. EDIT: Her er gode ram-brikker, som tåler god klokking. Endret 1. oktober 2005 av mrruy Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hovedkortet mitt tåler ikke mer en PC2100 står det i brosjyren. Men jeg har PC2700 i pcen, hvordan kan dette være mulig ? (Derfor tror jeg neppe PC3200 funker) Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 minnet kjører bare så raskt som HK ditt takler. eks. på min gamle compaq bærbare var minnehastigheten 100, men minnet jeg kjøpte var 133. Da ble hastigheten på nye minnet satt ned til 100. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Minnet ditt ble svidd pga. du har greid å sette brikken feil vei. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hovedkortet mitt tåler ikke mer en PC2100 står det i brosjyren.Men jeg har PC2700 i pcen, hvordan kan dette være mulig ? Det er mulig fordi PC2700 minner er laget for å kjøre på 166MHz klokkefrekvens. Klokkefrekvensen på hovedkortet ditt er 133MHz. Minne som tåler 166MHz (eller mer) kan uten problem kjøre på lavere frekvens Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Så det betyr at jeg kan kjøre PC3200 uten problemer ? Edit: Dette står i spesifikasjonene. Memory - Supports Two 184 pin DDR DIMMs - Supports up to 2GB MAX - Supports PC1600 and PC2100 Endret 2. oktober 2005 av jhj Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 den vil sette ned hastigheten automatisk til pc2100 tror jeg.. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Minnet ditt ble svidd pga. du har greid å sette brikken feil vei. det går ikke ann å sette minnet i feil ved da hehe. fysisk umulig Endret 2. oktober 2005 av Blaz3r Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 da må du slå vekk den lille "broen" som stikker opp nesten i midten på slot'en.. haha Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tatt i betrakning at jeg tror pcen din er litt gammel og du har muligens planer om å kjøpe en ny pc senere hadde jeg kjøpt en Pc3500 512 brikke. Muligens vill noen, som faktisk leser det jeg skriver, nå tenke. " Men sa ikke du nå nettopp at selv AMD vill støtte raskere ram enn pc3500 i nærmeste fremtid?". Jo, jeg sa det, men hær vill jeg tro at en person som har en pc med et hovedkort som støtter kun pc2100 ikke kommer til å kjøpe det nyeste av det nyeste ved neste pc kjøp. Derfor er det en relativt grei investering å kjøpe et pc3500 brikke når man skal oppgradere ramen på et "pc2100 hovedkort". Pris forskjellen er så liten uansett om man ser litt rundt... Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Minnet ditt ble svidd pga. du har greid å sette brikken feil vei. det går ikke ann å sette minnet i feil ved da hehe. fysisk umulig Nei det er det ikke. Det er eneste mulighet for at minne blir så varmt at plasten smelter. Har selv sett minne der folk har greid å presse minnet feil vei i sloten. Da blir den som beskrevet av tråd-starter. Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 jeg har selv hatt samme problem. Vet ikke eksakt hva som var feil, men brikkene var satt riktig vei. Det er ikke umulig at det var ett hår/støv mellom lederne i minneslotten som forårsaket kortsluttning. Eller det kan være selve minneslotten som var defekt ved at to ledere hadde kontakt. Ikke umulig at brikkene ble ødelagte mens de var utenfor maskinen pga statisk elektrisitet. Jeg har ett jordinsproblem i pc`en min som får diverste komponenter i pc`en til å gå i stykker hvis maskinen ikke er tilknyttet jordet stikkontakt. 2ram-brikker, 4h, 1 skjermkort og en harddisk. Ikke noe problem etter at jeg fikk satt den i jorda stikkontakt. Det kan også være stor variasjon i strømmen det du bor som forårsaker problemet. Datakomponenter er VELDIG hårsåre for ukorekt spenning. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Minnet ditt ble svidd pga. du har greid å sette brikken feil vei. det går ikke ann å sette minnet i feil ved da hehe. fysisk umulig Nei det er det ikke. Det er eneste mulighet for at minne blir så varmt at plasten smelter. Har selv sett minne der folk har greid å presse minnet feil vei i sloten. Da blir den som beskrevet av tråd-starter. skal man sette det i feil vei, så må man sånn som han der oppe sier knekke den broen som skal hindre i at man setter minnet i feil vei. men de fleste burde jo skjønne at man ikke skal presse så hardt at den knekker. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Minne feil vei er kult! Slik at det er sagt men, ontopic, men har vært ute for at minne blir glovarmt, men ikke at det brenner opp.. Maskinen min bare *piiiip* slo den av, tok ut minne, blåste av det, satte inn igjen, så fungerte det Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Tja vet ikke om jeg tørr å ta sjangsen... Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hadde akkurat det samme problemet satt inn en extra 1gb brikke i maskinen hadde 1 gb brikke fra før - etter en stund blei det blå skjerm og annet møl. tok på den siste brikken jeg satt inn og den var nesten på steke temp. bytta slots og gjorde alt mulig alikevel det samme. En kompis overtok de 2 brikkene og han har ikke det problemet... så det er litt x-files over akkurat det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå