Gå til innhold

Slutten på villmark?(spoiler)

Sweet

Anbefalte innlegg

her omdagen kå jeg og så på villmark filmen igjen.

på slutten sier lasse : men du merkte det ikke sant? det var noe som ikkje stemte... så ser han han port åpneren i vinduet i hytta med et kamera. som tar bilde av de tyske turistene.

var det han som drepte kona til han tyskeren da eller? :hmm:

skjønte ikke det der jeg :p og på starten, så ser han en fyr i en sånn WW2 pilot maske.. hvem var det?

huff jeg skjønner ingenting jeg :tease:

Mvh Sweet™

#lagt til spoiler i emnetittelen for å advare folk som ikkje har lyst å vite slutten av filemen#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp... han bonden var morderen.

Mannen med WW2 masken var mannen til hun som døde, som i tillegg hadde klikket litt.

Grunnen til dette er at bonden fortalte de om kjernet som var farlig... noen hadde blitt trukket ned og det lå i tillegg ikke is der på vinteren. Mannen trodde selvsagt ikke på dette, men da kona hans viklet seg inn i et fiskegarn da de badet, så det ut som om noe trakk henne ned, og mannen ble skremt. Dermed tiltet det for han.

Han fyren som eide hytta (har glemt navnet), har også hørt denne historien (man hørte bestefaren fortelle det til han på grammofonen). Derfor trodde han på den...

Det med at det aldri la seg is på vannet, og de andre historiene folk hadde hørt om vannet ble aldri bekreftet, da det ikke var noen der på vinteren. Derfor trodde mange på det som bonden fortalte de... og fortalte paret som var der. Vi ser i tillegg at bonden låste seg inn i hytta, dermed var døren åpen. Han tok også bilder av paret, som betyr at

det var han som fortalte de historien.

Lenke til kommentar

Mannen med WW2 masken var mannen til hun som døde, som i tillegg hadde klikket litt.

Grunnen til dette er at bonden fortalte de om kjernet som var farlig... noen hadde blitt trukket ned og det lå i tillegg ikke is der på vinteren. Mannen trodde selvsagt ikke på dette, men da kona hans viklet seg inn i et fiskegarn da de badet, så det ut som om noe trakk henne ned, og mannen ble skremt. Dermed tiltet det for han.

Han fyren som eide hytta (har glemt navnet), har også hørt denne historien (man hørte bestefaren fortelle det til han på grammofonen). Derfor trodde han på den...

Det med at det aldri la seg is på vannet, og de andre historiene folk hadde hørt om vannet ble aldri bekreftet, da det ikke var noen der på vinteren. Derfor trodde mange på det som bonden fortalte de... og fortalte paret som var der. Vi ser i tillegg at bonden låste seg inn i hytta, dermed var døren åpen. Han tok også bilder av paret, som betyr at

jævla bra sammendrag :D

Lenke til kommentar

jævla bra sammendrag :D

:D Hehe, det gikk nok litt fort

Lenke til kommentar

Slutten på filmen, med Chrish Joners monolog KREVDE at han bondeknølen ved porten var morderen. Filmen, var som andre norske filmer, for åpenbar på tolkningstemaet. En annen norsk film som sliter med dette er "Naboer", som forøvrig er en HERLIG film!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

jeg så filmen for en god stund siden nå men, etter ognå nylig ha sett den alternative slutteen som følger med på dvden fikk jeg inntrykket av at bonden var tyskeren... Der får nemlig Joner et flashback der han sammenligner bonden (som åpner porten og tok bildet) med tyskeren i den tyskerboka. Hvis noen andre har sett den alternative slutten må de ha fått noe av det samme inntrykket som meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Den alternative slutten er jo helt på trynet. hvis bonden er tyskeren så er han jo sykt gammel.. han må jo minst ha vært 20 -25 i krigsperioden.. da er han god og grå nå.. ikke en sprekfant som løper rundt i skogen og plystrer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det var det jeg synes var litt rart óg... Fikk også følelsen av at begge sluttene er korrekte i følge de som lagde filmen, det er bare litt forskjellige ting man får vite...

OT: Sprekfant var et fint ord ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...