Gå til innhold

Enda et GF4 spørsmål :)

allyse

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et GF4 i neste uke eller uka etter det.

Jeg har sett litt på komplett.no, og hadde egnentlig bestemt meg for MSI GF4 TI4400 128mb, men jeg fikk sjokk da jeg leste den hadde det DB nivå på 50. Det er uakseptabelt!

Jeg så da litt på et ASUS gf4 TI4400 128mb. Er dette er godt kort. I forhold til de andre der ute?

Ønsker egentlig ikke å kjøpe et TI4200 da jeg ikke liker å overklokke så mye.

Kunne noen anbefalt en cpu vifte til en t-bird 1,33 også i samme slengen (en til 250-300,-) (microplex)

BTW: Virker GF4 kortene på MSI K7T Turbo ?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt asus ti4200 128mb funker flott.. Når det gjelder overklokking så er det bare å finne hva det tåler. (øke 10mhz av gangen, se når det henger seg (gpu) eller får artifacts (minne)). Mitt endte opp på 305/535. Så jeg satte det på 300/530 for sikkerhets skyld, og det er dønn stabilt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 17:11, Erlend! skrev:

Jeg ville tatt en titt på det nye Point Of View kortet hadde jeg skulle kjøpe meg et geforce4 kort nå, ti4200xp.

Sinnsykt gode overklokkings egenskaper, da det har 3.3ns minnebrikker. den gamle versjonen med 64mb er jo allerede testet her på hw.

Noen sier at det slår noen ti4600 kort i ytelse.

mvh. erlend simensen

Er det kommet på markedet da?

Noen andre med cpu vifte forslag?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 17:02, allyse skrev:

Jeg har sett litt på komplett.no, og hadde egnentlig bestemt meg for MSI GF4 TI4400 128mb, men jeg fikk sjokk da jeg leste den hadde det DB nivå på 50. Det er uakseptabelt!

OK, jeg har MSI skjermkortet, og ikke **** om det bråker mer enn deltaen!

Tomshardware må ha målt den vifta selv, og ikke sett på specsa, for hadde dem det, så ville det stått noe rundt 30-35 DB. (Viftene bråker mer på 10 cm avstand enn 1 meter, og når man har press på luftstrømmen under vifta, så bråker den enda mer)

Igjen: Vifta bråker ikke mye! (I hvertfall ikke over 50 DB)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 20:19, Aderlig skrev:

Quote:

Den 2002-08-17 17:02, allyse skrev:

OK, jeg har MSI skjermkortet, og ikke **** om det bråker mer enn deltaen!

Tomshardware må ha målt den vifta selv, og ikke sett på specsa, for hadde dem det, så ville det stått noe rundt 30-35 DB. (Viftene bråker mer på 10 cm avstand enn 1 meter, og når man har press på luftstrømmen under vifta, så bråker den enda mer)

Igjen: Vifta bråker ikke mye! (I hvertfall ikke over 50 DB)

Specs eller ikke så har dem da målt vifta... Og jeg regner med de har målt alle kortene på samme avstand?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Kan på det sterkeste anbefale en Swiftech MCXC370B kjølribbe. Denne leveres uten vifte, så det kan du tilpasse selv enten du vil ha maksimal kjøling, eller så stillegående som mulig. Har selv en slik kjøleribbe som fungerer glimrende.

Swiftech MCXC370B 335 kr

vifte 60x60 mm ca. 100 kr

Hvis du skal ha kjøpe en slik kjøler husk og lese festeveiledningen som det er linket til på microplex så du ikke knuser CPU coren under instalasjon.

Mvh

Varebil

Lenke til kommentar

Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB DDR 2266

Original SDRAM PC133 512MB 7-7,5ns 717

Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" 269

Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) 115

Everglide Giganta musmatte, Blå 169

Arctic Silver 3 Thermal Compound 79

Totalt 3615

Fikk et forslag på dette. Vet ikke helt om det er verdt å kjøpe Artic silver 3? Holder det med normalversjonen?

Anyway - ser dette greit ut? (Enermax'en skal jeg sette i en shieftec PSU.

Er musmatta noe bra med en Microsoft intelli explorer v3?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Jeg har samme musematte, den funker til MS musa. (skulle jeg tro?)

Jeg har Dual Optical og jeg synes ikke det "glir" nok.

Hvis du skal ha en skikkelig musematte, så kan du bestille en tøy musematte ifra VG. Denne musematta har så å si INGEN friksjon (iallefall ikke på en logitech mouseman)

Og på VG matta kan du sende inn et bilde som blir skrevet i tøystoffet på musematta.

Her er et bilde av en sånn musematte som en venn har:

[venner]andersj.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-08-17 20:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 20:41, Aderlig skrev:

Jeg har samme musematte, den funker til MS musa. (skulle jeg tro?)

Jeg har Dual Optical og jeg synes ikke det "glir" nok.

Hvis du skal ha en skikkelig musematte, så kan du bestille en tøy musematte ifra VG. Denne musematta har så å si INGEN friksjon (iallefall ikke på en logitech mouseman)

Og på VG matta kan du sende inn et bilde som blir skrevet i tøystoffet på musematta.

Her er et bilde av en sånn musematte som en venn har:

[venner
andersj.jpg]

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-08-17 20:43 ]</font>

Hva med Mouse Skatez da? Vil det hjelpe på? Kunne tenkt å bare ha med den i denne pakken slik jeg slipper enda mer porto.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 20:45, allyse skrev

Hva med Mouse Skatez da? Vil det hjelpe på? Kunne tenkt å bare ha med den i denne pakken slik jeg slipper enda mer porto.

Hmmm... Har prøvd det også jeg, på Dual Opticalen min, så merket jeg ingen forskjell, det virker også som om den tynne filmen som ligger over limet på mouse skates er glattere enn selve skatesen...

Lenke til kommentar

Quote:

Aderlig skrev:

Hmmm... Har prøvd det også jeg, på Dual Opticalen min, så merket jeg ingen forskjell, det virker også som om den tynne filmen som ligger over limet på mouse skates er glattere enn selve skatesen...

Ok. da legger jeg meg unna scatez da. Bare kjøpe den matta og om det ikke funker får broren min den :smile:

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-17 20:52, allyse skrev:

Hva med resten av det jeg satt opp da?

-og spørsmålet om den gf4 funker på et msi k7t turbo etter som jeg har hørt noen hovedkort ikke takler gf4...

Mvh

A. Lyse

Takler eller rett og slett at kortet ikke passer pga. størrelse eller fordi at det f.eks er en kondensator (en sånn rund "ting" som står opp på hk'et) i veien for skjermkortet. De eneste jeg har hørt om som ikke "takler" gf4 pga. størrelsen er EPOX 8KHA+ og EPOX 8K3A+. Det rare er at jeg har et EPOX 8K3A+ hk og på det sitter det et gf4 ti 4600 skjermkort. Det var da ingen kondensator i veien for skjermkortet da jeg satte det inn. (i hvert fall ikke som jeg la merke til)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...