Tdale Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg vurderer å kjøpe: http://www.psdata.no/ps.asp?it=110285&mlevel=010500 AOpen Aopen Mainboard S-754 nForce3 250 ATX Audio GbLAN 1394 SATA (n250a-FR) Hovedkort. Men hvilket skjermkort bør jeg velge? På guiden står det at man bør gå for PCIexpress, men har dette hovedkortet støtte for det? Jeg er ikke så inne i alle de ulike typene skjermkort, men maskinen skal brukes til vanlig surfing/tekstbehandling etc. og video redigering. Kan noen komme med en anbefaling av et rimelig, men godt nok kort til slikt bruk? Tommy Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er AGP, ikke pci-x på dette kortet. Har du s754 prosessor fra før? Hvis ikke, og du skal kjøpe det og så vil jeg anbefale s939. Da får du pci-e grafikkort. Hvor mye har du tenkt å legge i kortet? Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg skal kjøpe nytt hovedkort, prosessor, skjermkort, disk osv. Problemet med 939 er at prosessorene er en del dyrere. Det er min mor som skal ha maskinen, og vil ikke bruke allverdens med penger. Er f.eks. et AGP - ATI kort greit til relativt moderat bruk? Tommy Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kortet ditt bruker kort av typer AGP. Til vanlig surfing holder det aller billigste, men videoredigering krever mer da ! Kommer jo an på hvor store krav som stilles, men søk etter kort som har video inn / video ut - såkalt VIVO. De får du fra mellomklassen og oppover. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du kan jo få pci-e på socket 754 også da, dette epox hovedkortet har både pci-e, nforce4 chipsett og er rimelig. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Hei, Syns dette tilbudet er akkurat passelig for din mor. Koster 4578 kr. hos Flexi-Data i Bergen. De sender dessverre ikke varene i post. Staljin Endret 1. oktober 2005 av staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå