adden Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har en Ford Sierra 2,0 DOHC som registeret har røket på. er det noen som har piling på hvor stor reparasjonen blir. Er det enkelt å skifte dette eller er det slik at ventiler og kammer blir skadet. ????? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det spørs om den røk under kjøring så er nok ventiler osv fått seg noen smeller. Det er vanskelig å si uten å ha skrudd opp. Men prøv å sett på ny reim og se om det har gått bra, men tviler. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har sett bøyde ventiler etter at registerreima røk på en ford (Ikke Sierra, men en annen minivarebil, husker ikke navnet). Da måtte samtlige ventiler byttes. Det varierer fra motor til motor om stemplene stuker ventilene når reg.reima ryker. Lenke til kommentar
adden Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er ikke reim på denne motoren men kjede. Har vært borti vanelig OHC med reim at det har gått bra men har aldrig vært borti denne med kjede. Hvis noen har erfaringer med dette er jeg lutter øre ................. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Ok.. Men det burde vel ikke være alt for stor forskjell. Prøv å vri på kamhjulet, eller ta av toppdekselet og prøv å press ned ventilene. Men husk at de er veldig harde å presse ned, men sitter noen bom fast, har nok stemplene vært en tur oppi. Kamakaselen skal ikke ta skade av dette. Lenke til kommentar
adden Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Ja, ja Da har jeg fått dommen for havariet av registerkjede. På Ford DOHC motor er det IKKE nok klaring mellom stempel og ventiler. Dette gjør at minimum 1 ventil blir slått sjev, men som regel er det flere ventiler som går. Hvis man er riktig uheldig blir kjedet med ner i bunn av registerhuset og da blir den fremere lagerbukken til veiva slått i stykker med resultat at motoren ikke er reparerbar. I mitt tilfelle hadde ikke dette skjedd men etter en runde på nettet fant jeg en delebil til 4000 og da blir det billigere enn å overhale. Overhaling blir minimum 5000 med deler og sliping av topp og bytting av ventiler. Nå er motoren ute og den andre er nok på vei inn i morgen..... Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hehe, men da har du jo kanskje 6-7 hele ventiler igjen da, hvis du er heldig.. Sikkert like greit å bytte hele greia. Bytte til samme type motor eller? Lenke til kommentar
adden Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Motoren er byttet ut med en av samme slag. Ingen ommygging. Veldig grei bil å skru på. Motorbyttet tok to kvelder og gikk uten problemer så nå er Sierraen i gang igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå