bureaucrator Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Jeg har overklokket både CPU og skjermkort, og maskinen kjører Prime Torture test i mange timer og fungerer uproblematisk til de nyeste og mest krevende spillene, som F.E.A.R. og Call of Duty-demoene. Men når jeg skal installere et program fra DVD-ROM (Microsoft Office) fryser maskinen. Dette er en form for ustabilitet jeg trodde jeg hadde løst, men som dukket opp i dag igjen da jeg forsøkte å stille ned den ene kabinettvifta. Er det virkelig slik at det å lese fra DVD-ROM eller skrive til harddisken er så ekstremt krevende? I såfall, hvilke endringer bør jeg gjøre? CPU-volt, DDR-volt, latens, SATA-innstillnger...? La meg gi en mer detaljert beskrivelse av maskinvare og innstillinger: AMD 64 3000 Venice overklokket til 2,6GHz, på 1,4v (HT: 3, MP: 9, FSB: 289) 2 x Crucial Ballistix 512MB-brikker på 2 - 2- 2 -5, med 2,9 DDRv. Gainward 7800GT overklokket til 475/1100 For øvrig: ASUS A8N SLI Antec Sonata 2 m/ 450W + ekstra Papst 120mm-vifte foran Samsung 200GB SATA Samsung DVD-ROM La meg tilføye at jeg naturligvis har låst PCI og PCIe på anbefalte hastigheter. Endret 1. oktober 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg lot maskinen stå av en stund, satte kabinettvifta på fullt igjen, og det gikk. Det er sannsynligvis prosessoren som ble veldig varm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå