Morimori Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hei Er det noen som kan hjelpe meg med en løsning på følgende: Håper å få til at det kan gå en jobb, på Win 2003 server, som automatisk sletter filer i en folder, som er eldre enn f.eks. 30 dager. Det er i hovedsak loggfiler, og gamle virus definisjoner. Kan dette ordnes ved hjelp av et script, som legges til planlagte oppgaver? Håper i såfall noen kan hjelpe meg med et slikt script! Er dessverre helt blank selv.. Er takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 tror faktisk ikke det er mulig å lage ett slikt script, jeg kan det ihvertfall ikke... skal se litt mer på det... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det høres rimelig avansert ut å gjøre i cmd. Jeg regner med at det er mulig å gjøre med en FOR løkke på et filsett som består av alle filene i mappa hvor %~tI er mindre enn DATE minus 30 dager hvor du utfører "DEL %I", men dette er bare teorier og jeg har ikke skills i å skrive scriptet. Det du derimot kan gjøre er å skrive det i et språk du eller noen andre kan som er lettere å jobbe med (C, Java, C++, VB osv) og kompilere det til en .exe fil. Og så AT'e (scheduled task) den til å kjøres hver dag. Et tredje alternativ er å installere cygwin og lage et bash skript, men det blir vel litt overkill. Dette er noe bash kode jeg skrev for et par uker siden som jeg tror kan brukes i det tilfellet. for variable in `find ~/.deleted -mtime '+30' -print` #lister alle filer i .deleted mappen som er eldre enn 30 dager do if [ ! -d $variable ] #ser om elementene er mapper then rm $variable #sletter filer eldre enn 30 dager fi done Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå