Gå til innhold

Automatisk sletting av gamle filer

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med en løsning på følgende:

Håper å få til at det kan gå en jobb, på Win 2003 server, som automatisk sletter filer i en folder, som er eldre enn f.eks. 30 dager. Det er i hovedsak loggfiler, og gamle virus definisjoner. Kan dette ordnes ved hjelp av et script, som legges til planlagte oppgaver? Håper i såfall noen kan hjelpe meg med et slikt script! Er dessverre helt blank selv.. :ermm:

Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det høres rimelig avansert ut å gjøre i cmd.

Jeg regner med at det er mulig å gjøre med en FOR løkke på et filsett som består av alle filene i mappa hvor %~tI er mindre enn DATE minus 30 dager hvor du utfører "DEL %I", men dette er bare teorier og jeg har ikke skills i å skrive scriptet.

Det du derimot kan gjøre er å skrive det i et språk du eller noen andre kan som er lettere å jobbe med (C, Java, C++, VB osv) og kompilere det til en .exe fil. Og så AT'e (scheduled task) den til å kjøres hver dag.

Et tredje alternativ er å installere cygwin og lage et bash skript, men det blir vel litt overkill. Dette er noe bash kode jeg skrev for et par uker siden som jeg tror kan brukes i det tilfellet.

for variable in `find ~/.deleted -mtime '+30' -print` #lister alle filer i .deleted mappen som er eldre enn 30 dager
do
   if [ ! -d $variable ]   #ser om elementene er mapper
       then
       rm $variable        #sletter filer eldre enn 30 dager
   fi
done

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...