steinar wall Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hei! Jeg holder på å prøve og opprette en forbindelse mellom min gamle PC og min nye laptop. Det er mange store filer jeg ønsker å overføre. Begge maskinene er koblet til samme router. Stasjonær via kabel og bærbar via trådløst. Skulle gjerne klart å "bla rundt" med min nye bærbare på min gamle PC. Har prøvd å lese litt i Nettverk FAQ tråden, men klarte ikke å finne det jeg tror jeg er ute etter. Er det noen som har et godt tips for å få til dette? Mhv, Steinar Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du må dele de mappene du vil ha tilgang til på den gamle pc'en ved å høyreklikke på mappe/disk du vil dele og velge "deling og sikkerhet". Deretter skulle du kunne opprette kontakt med pc fra laptop ved å søke etter datamaskinnavn/ip eller søke via "Mine nettverksteder- >Hele nettverket" Les forøvrig "hjelp og støtte ->nettverk og weben" under start menyen. Der står det forklart trinn for trinn (Eller beste er kanskje å bruke et fjernstyringsprogram..enten winXP fjernhjelp eller f.eks. Remote Admin slik at du styrer hele gamle pc fra laptop). Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Husk også at begge maskinene MÅ tilhøre samme "arbeidsgruppe".... Lenke til kommentar
salif Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Husk også at begge maskinene MÅ tilhøre samme "arbeidsgruppe".... Det stemmer ikke(?!) Fungerer i hvert fall fint her uten at begge datamaskinene tilhører samme arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Husk også at begge maskinene MÅ tilhøre samme "arbeidsgruppe".... Det stemmer ikke(?!) Fungerer i hvert fall fint her uten at begge datamaskinene tilhører samme arbeidsgruppe. Jepp, det er riktig. NIS og andre sikkerhetsprogrammer skaper ofte problemer her, disable dem når du setter opp nettverket, så vet du at problemet ikke er der hvis du ikke får det til. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Nå har jeg brukt hele lørdagen på å stresse med PCen og hvordan å få koblet denne til PC nr. 2. Hva er vel en bedre måte å bruke helga på enn det? :!: Jeg hadde prøvd ALT... tror jeg. Så prøvde jeg endelig å søke på PC nr. 2 med dens IP addresse og det fungerte! Takk skal dere ha! Kjempe fint å få hjelp med dette! Mvh, Steinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå