Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen starter men lager biiip biip lyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at pc'en piper når den starter opp sier meg ikke spesielt mye, da det kommer forskjellige pipe-lyder etter hva som kan være galt. På siden som Ongabonga ga deg så forklares det hva de forskjellige pipe-kodene betyr.

Som oftest så pleier det å være ram'en, de tipsene jeg kan gi deg uten å vite hvilken pipe-kode du får er å bytte ram-slot, prøv å resette CMOS, prøv et annet skjermkort.

Lenke til kommentar
1-2-2 DMA (direct Memory Access) failure.

Hver komponent må hver sin IRQ identifikasjon, hvis to komponenter har lik IRQ så tror jeg denne feilen kan komme.

Har du satt i noen nye pci -kort e.l. i det siste? Isåfall, prøv å ta de ut, bytt på pci-slotene osv.

Lenke til kommentar

PhoenixBIOS -- PhoenixBIOS issues a special beep code when a fatal error has occurred. A fatal error implies that an important part of the system has failed and, in general, POST has aborted and the system cannot boot. PhoenixBIOS beep codes are encoded versions of the POST codes described in the user manual. The Phoenix BIOS Post Code and Beep generic user manual lists the beep codes for versions 4.00 to 4.06 of PhoenixBIOS.

AwardBIOS -- The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problem

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
1-2-2 DMA (direct Memory Access) failure.

Hver komponent må hver sin IRQ identifikasjon, hvis to komponenter har lik IRQ så tror jeg denne feilen kan komme.

Har du satt i noen nye pci -kort e.l. i det siste? Isåfall, prøv å ta de ut, bytt på pci-slotene osv.

jeg her ikke satt inn noen nye kort i pcen nei

jeg har ringt support og jeg får det på garantien. han jeg snakket med mente at det var skjermkortet det var snakk om.(tror det samme)

og forresten så har jeg denne coop prix pcen fra et av tilbudene (A643000+9800xxl512mb200gb)

den sendes inn til de i oslo i løpet av uka!

*må bare få pakkseddelgreie først*

noen som vet en god måte å pakke inn en pc på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...