Aasum Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg er på jakt etter en stue PC. Aller helst en komplett pakke (Hardware + software). Men jeg har problemet med å finne en, har gått meg vill på internett ;-) Skal bruke den til å vise TV og spille musikk (å kanskje litt spilling). Krav: Kabinettet som ikke ser ut som en PC (krav fra kona) Kjapp å starte opp Operativ system: Windows Media center Lite støy. Mulighet for å ta opp en kanal mens man ser noe annet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 En god plass for å finne info om dette må da være www.avforum.no Ellers når det gjelder komponenter så er www.vendur.no en meget god plass. LYKKE TIL!! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Sjekk HT-400 og mCubed HFX kabinettene, begge kjem med iMon VFD/fjernontroll og Soundgraph iMedian/iCaster programvare. Her får du da eit komplett alternativ til MCE, omtrent identisk.. du kan da om du allerede har MCE få teste litt ka du liker best, og ha et i reserve når MCE klikker.. (Det er et microsoft produkt, så stabilt er det ikkje. WinTV tvkort med radio fungerer smertefritt med timeshift og opptak. Ellers så bør du gå for Geforce skjermkort, bedre bildekvalitet enn Radeon kortene. 2x1024 MB ram, samsung spinpoint harddisker, AMD 64 3500+ eller større cpu helst.. spesilt for mCubed kabinettet er AMD å anbefale, produserer mindre varme enn P4.. og du får lett til et vifteløst oppsett uten varmeproblemer. Har sjølv 2.6Ghz P4, og det blir litt varmt i HFX etter 5-6 timer med tv-titting, timeshift og opptak. Det går greit, tempen ligger på 50+/- grader, mot 38 på idle.. men med AMD får du litt meir fraspark i boksen og sparer 3-5 grader på temp. Endret 1. oktober 2005 av crusade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå