ATWindsor Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 stemmer for bigwater settet ja....men bra at andre også prøver og få til...synd me støy og høy pris da.... Ja, egentlig liker jeg ideen med vannkjøling, og de bvillige settene er således en grei inngangsport. På den andre siden har jo sett som bigwater høy feilrate, og er tungvint å montere (i forhold til zalamn-settet jeg har no ihvertfall). Noe som kanskje kan skremme vekk folk. AtW Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 virka som dette settet støyer en del. Noen som har testa thermaltake rocket settet? ligner på zalman sin vannkjøling men for nesten halve prisen,og den er vifteløs. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 virka som dette settet støyer en del.Noen som har testa thermaltake rocket settet? ligner på zalman sin vannkjøling men for nesten halve prisen,og den er vifteløs. Det er jo en bigwater med en annen radiator, med alt det medfører, dvs litt uggen pumpe, tungvint installasjon, og mye blokklekasjer. Så får det bli en smakssak. Forøvrig for å få "nesten halve prisen" så må du sammenlikne med den nye reserator-modellen, der følger det med en GPU-blokk. Og i tillegg har den slike snasne koblinger, som gjør at du kan koble fra tårnet mens det er vann i systemet. AtW Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hmm syntes du det settet var tungvint og montere? merkelig selv var det en lek for meg og ellers på tester som er bltt gjort har det fått skryt pga nettopp det... zalman er kvalitet da det er jeg enig i... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hmm syntes du det settet var tungvint og montere?merkelig selv var det en lek for meg og ellers på tester som er bltt gjort har det fått skryt pga nettopp det... zalman er kvalitet da det er jeg enig i... Altså, det er jo begrenset hvor tungvint det kan bli, men å fylle på vann er litt kronglete, skruehullene til radiatoren passet ikke så godt, og CPU-blikka er jo kjempetungvint, må ut med hele hovedkortet, og masse muttere å skru og skru og skur nedpå. AtW Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 [...Snip...] Og i tillegg har den slike snasne koblinger, som gjør at du kan koble fra tårnet mens det er vann i systemet. Tenker du på tilbakeslagsventiler? Slike kan man putte på alle slanger da, spørsmålet er bare diameteren på de tingene som slangene kobles til. Slanger er "elastiske", kobber ikke så veldig... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Noe som kunne være kjekt å vite, er om pumpen går på 12v eller 220v. Og hvis det er 12v kunne man kanksje prøve å stille ned spenningen litt og se om det ble noe stillere av det. Uten at det går så mye ut over kjølingen forhåpentligvis. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 [...Snip...] Og i tillegg har den slike snasne koblinger, som gjør at du kan koble fra tårnet mens det er vann i systemet. Tenker du på tilbakeslagsventiler? Slike kan man putte på alle slanger da, spørsmålet er bare diameteren på de tingene som slangene kobles til. Slanger er "elastiske", kobber ikke så veldig... Det er mulig det er det det heter, hva vet jeg, ser ut som man kan koble det på alle sett ja, men ihvertfall denne består av to deler, en med gjenger til radiatoren, og en til selve slangen. Men det følger jo uansett med, en ting mindre å betale for om man skal kjøpe et annet sett. Og for en nybegynner som meg som ikke viste at det fantes engang, så var det jo nyttig å bli introdusert til det AtW Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kanskje litt offtopic, men hvordan klarte de å få 55 grader load med den kjøleren? Med en klokket 3200 til 3400 får jeg 28 grader etter 20 min i prime95. Tror ikke et skal være så stor forskjell på 20 og 30 min. 55 load er med zalman`en. Ops, glemte å nevne at det var den Zalman-kjøleren jeg mente. Jeg har samme, og kommer ikke over 35 grader med en klokket 3800. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå