Howard Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Vannkjøling er ikke lenger bare for hardbarkede overklokkere og datanerder med stor D. Gigabytes løsning skal passe for folk flest. Les mer Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 En svært interessant test for folk, så som meg, som ikke har drevet med vannkjøling overhodet. Spørsmålet er bare om denne pumpesummingen er tilstede i alle vannkjølesystemer, eller om det bare er i de billigste. Og Gigabyte sitt er ikke blant de billigste uansett så... Blir spennende å se andre kommentarer om denne artikkelen. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Vannkjøling for nerder med liten "d", eller for nerder flest - vet ikke om jeg lar meg overbevise. Vannkjøling skal tjene to formål: stillhet og ekstrem overklokking. Er man ikke interessert i noen av delene, trenger man heller ikke vannkjøling. Endret 1. oktober 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 En vannkjøling som ikke er stille er ingen aktuell løsning for meg Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Bare meg, eller forsvinner meninga med vannkjøling for de som vil ha stillegående maskin når det er flere vifter enn en vanlig CPU kjøler? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Bare meg, eller forsvinner meninga med vannkjøling for de som vil ha stillegående maskin når det er flere vifter enn en vanlig CPU kjøler? Den høres absolutt ikke særlig stille ut nei, synes egentlig at en 7700 alcu bråker skuffende mye på laveste setting, er den mest støyende komponentetn i maskinen jeg bygde til min bror, den er ikke bråkete, men heller ikke superstille. Så om stillhet er målet virker dette som et litt rart kjøp, personlig har jeg reserator vannkjøling, o gden er tålelig stille. AtW Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Intreressant med vifte oppå blokken. Sikkerhetsbryter burde fungert for alle kombinasjoner av kabinettbrytere og hovedkort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Intreressant med vifte oppå blokken. Sikkerhetsbryter burde fungert for alle kombinasjoner av kabinettbrytere og hovedkort. ser ikke helt den store nyttet av den bryterene, er jo tøft, men maskina slår seg jo av selv om ting blir for varmt. AtW Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Synnes egentlig at designet på denne viften var elendig, det føles veldig som de har valgt å prøve å overbevise mannen i gata som har luftkjøling at dette er det samme og like sikkert men med bare bedre ytelse. Et vannkjølingssett skal i mine øyne : *Redusere behovet for vifter. *Redusere støynivået betraktelig i forhold til luftkjøling. *Gi bedre ytelse en standard luftkjøling. Det jeg synnes også manglet i denne testen var en ordentlig test av kjølevæska som ble levert, noe som enkelt kunnet blitt gjort ved å fylle et glass med vann med den og ha oppi noen forskjellige skruer av aluminium, stål og kobber for å så sette den i et vindu. Da har vi sannsynligvis kunnet framprovosere ganske kjapt eventuelt alger og oksidasjonsprosseser. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Leste en test av dette vannkjølings settet og da var den testet opp mot Zalman sin nye CPU kjøler CNPS-9500. På samme lydnivå (i følge testerens øre) ha Zalmanen bedre kjøling, det var snakk om ett par grader eller mer hvis jeg ikke tar feil. Men når 3D kjøleren ble satt til mer hørbart så kjølte den bedre. Men hva er vits med vannkjøling om den bråker mer og kjøler dårligere enn vifte kjøling? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Vannkjøling kjøper jeg den dagen det kan gi en 100% viftefri maskin, dvs den med vifteløs radiator gir kjøling til cpu, nb, gfx OG siste men VIKTIGST av alt PSU-en! PSU-en er støykilde nr1 hos meg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Vannkjøling kjøper jeg den dagen det kan gi en 100% viftefri maskin, dvs den med vifteløs radiator gir kjøling til cpu, nb, gfx OG siste men VIKTIGST av alt PSU-en! PSU-en er støykilde nr1 hos meg. Da tror jeg du må vente en stund, kjøler cpu, gpu og nb med vann, og har vifteløs strømforskyning, har et par-tre stillegående 120mm for å holde ting passe kalt, ram og slikt klarer seg uten, men greit å ha en komfortbel temp, og en stille undervoltet 120mm bråker ekstremt lite. Man må unasett ha pumpe og HD, og det går fint ann å få 120mm med støynivå som ikke er høyere. AtW Endret 1. oktober 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kanskje litt offtopic, men hvordan klarte de å få 55 grader load med den kjøleren? Med en klokket 3200 til 3400 får jeg 28 grader etter 20 min i prime95. Tror ikke et skal være så stor forskjell på 20 og 30 min. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kanskje litt offtopic, men hvordan klarte de å få 55 grader load med den kjøleren? Med en klokket 3200 til 3400 får jeg 28 grader etter 20 min i prime95. Tror ikke et skal være så stor forskjell på 20 og 30 min. 55 load er med zalman`en. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det som hadde vert lurt var hvis den vifta på blokken startet hvis det ble for varmt på ribban (eksempelvis 70 gader) hadde ikke vert så vanskelig da jeg har tenkt på og kansje lage en cpu blokk med vivfte over som starta når tempen ble for høy. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 skulle tro det var rimelig enkelt å lage ett kabinett med integrert radiator i ene siden? Dvs lage den stor nok(større kjøleoverflate?) til at vifter er overflødige? Ellers virker dette som en litt bortkastet "leke" vannkjøle løsning. Jeg har aldri drevet med eller tenkt på vannkjøling, er litt redd for akvarielyd istedet for viftesus Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 skulle tro det var rimelig enkelt å lage ett kabinett med integrert radiator i ene siden? Dvs lage den stor nok(større kjøleoverflate?) til at vifter er overflødige? Det er nok ingen dum ide, det hadde bare vært å sveiset rør fast på baksiden av kabinettet (bak HK). Selv om det ville blitt ett par meter med rør, så skulle nok ikke det vært noe problem for en pumpe, og så lenge rommet rundt er kjølig, så burte nok det gi en grei nok temp. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 dette settet er også ment til Gigabyte kabinettet som ble testet på hw.no for en tid tilbake Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Med fare for å gjøre meg selv upopulær blant de med feilende sett - BigWater er bedre! Jeg har byttet ut samme luftkjøler, og smelt på en VGA-blokk. Lydnivået er definitivt lavere, og kjølingen er noen gradere bedre. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 stemmer for bigwater settet ja.... men bra at andre også prøver og få til...synd me støy og høy pris da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå