b-real Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Sitter her med en p42GHz nettopp kjøpt fra komplett. Men så åpnet jeg Asus Probe 2 og får konstant melding om at CPU-vifta kjører bare 1917-19128rpm, noe som gir 41grader (uklokket vel og merke). Er det noe å bry seg over eller er det bare lame asus-probe som ikke kan justere ned alarmen? Edit:Asus P4s533 Hovedkort... [ endret av B|Real den 2002-08-17 15:38 ] Lenke til kommentar
zTab Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Temperaturen er jo helt normal den.. Spiller jo ingen rolle hvor fort viften går hvis den kjøler godt nok og ikke bråker noe innmari! :smile: Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Jeg vet noen Asus kort har noe som de kaller Q-fan. Det fungerer slik att hovedkortet automatisk regulerer hastigheten på vifta etter behov. Genialt når du jobber med office etc, for og få vifta til og gå roligere. Så lenge temperaturen på prosessoren ikke stiger, så er det vel bare fryd og gammen det :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Ok... Takker, /me er litt n00b på P4 og hva som er noramtl og stuff. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Dersom du har installert den pcproben som følger med hovedkortet, må du laste ned den siste PCproben for at den skal vise korrekt temperatur på prosessoren. Den som følger med i pakken viser alltid ca. 40°C. Du finner den siste versjonen på denne linken Lenke til kommentar
fAight Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 b-real: har samme hk som deg, hos meg er rpm'en 2500, men psu-vifta er på 1600 rpm! noe lavt synes jeg. hva ligger din på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå