Lapette Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har nylig fått meg et D50 kamera. Tester flerbildefunksjonen i sports-modus og får kun 2 bilder i sekundet. Da jeg kjøpte kamera sa mannen i butikken at det minnekortet jeg hadde var ekstra raskt, og støttet mye mer enn 2 bilder i sekundet. Men hvordan får jeg dette til? Har prøvd å sette ned bildekvaliteten og lignende, men det virker ikke. har også eksperimentert med veldig lyse omgivelser, heller ikke med resultat. Finnes det noen instilling på kamera som gjør at det går fortere, hvis ikke, hvorfor sa mannen at jeg kunne ta mye mer enn 2b\s da? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Iflg tekniske spesifikasjoner, er 2,5 b/s max på D50. Jeg har ikke testet ut seriebildefunksjonen på mitt D50 enda, så jeg vet ikke selv om det stemmer eller ei (men jeg regner med det... ) Hvilket merke/type er minnekortet ditt da? Kjappeste kortene jeg har, er 2 stk. 60x SD kort fra Memory Corp (som tilsvarer hastigheten på Sandisk Ultra II). Dette her er sakset fra testen av D50 på digit.no: Nikon gjør ikke like stort nummer av sin signalprosessor som Canon. Like fullt er den blant de mest effektive på markedet. Den er ikke like rask og kraftig som Canons DIGIC II, men det er ikke mye om å gjøre. Med et High-Speed minnekort (testet med SanDisk Extreme III) tar D50 22 bilder i serie ved beste JPEG-kvalitet ved 6,1 Mp oppløsning med en hastighet av 2,5 b/s (EOS 350D tar 21 bilder med 2,8 b/s, men med 8 Mp oppløsning). Ved RAW-opptak klarer D50 fire bilder, EOS 350D seks bilder. Når bufferminnet er fullt, fortsetter opptakene med ca. 1,6 b/s, som er overføringshastigheten mellom kameraet og minnekortet. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Har nylig fått meg et D50 kamera.Tester flerbildefunksjonen i sports-modus og får kun 2 bilder i sekundet. Da jeg kjøpte kamera sa mannen i butikken at det minnekortet jeg hadde var ekstra raskt, og støttet mye mer enn 2 bilder i sekundet. Men hvordan får jeg dette til? Har prøvd å sette ned bildekvaliteten og lignende, men det virker ikke. har også eksperimentert med veldig lyse omgivelser, heller ikke med resultat. Finnes det noen instilling på kamera som gjør at det går fortere, hvis ikke, hvorfor sa mannen at jeg kunne ta mye mer enn 2b\s da? Mannen hadde nok rett.. Han sa at minnekortet støttet mye mer en 2 b.p.s ? Det er sikkert riktig at kortet støtter kamera med f.eks 8 b.p.s som de raskeste Canon og Nikon har. Men D50 kan ta bilder med en hastighet på max 2,5 b.p.s som sikkert holder for de fleste. Bladet Digitalfoto fikk heller ikke til mer enn 2 b.p.s , men det kan jo være vanskelig å sjekke den siste halv sekundet da Så ekspeditøren har på en måte snakket sant , men på en annen måte har han villedet en kunde som uheldigvis var deg. Endret 1. oktober 2005 av helge.bringeland Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Aha! oki Takk for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå