Hansis Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg er en fattig student og har akkurat fått sponset en ny leilighet av mine foreldre. Jeg kommer sikkert til å ha en del fester osv, og derfor trenger jeg høytalere og sub som kan kobles til min bærbare mpx notebook kn1 og tv'n (om det går an). Skal selvsagt spilles en del musikk fra pc'n men det hadde vært greit om det var lett å koble den over til tv'n slik at jeg får litt lyd i den og. Prisklasse: 2-3000 Finnes det noen greie alternativer i den prisklassen (trenger ikke være sånn helt syk lyd osv)? Håper ikke jeg trenger 2 separate annlegg for pc'n og tv'n! Lenke til kommentar
oandre Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) kjøp logitech z-2300, masse bass å trøkk får en bililg penge. funker like bra til spill som til musikk. koster vell en 1000-1300 kr trur æ Endret 30. september 2005 av oandre Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 så litt på disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114811&cks=SPK vil de funke både på den bærbare og tv'n? eller må jeg kjøpe noe ekstra med kabler/ledninger? Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 de vil funke helt fint de ja, sålenge du har en forsterker å drive de med. men om lydkvaliteten er noe og skryte av er en annen sak. og du er avhengi av en sub i tillegg skal du håpe på og få høre noe som ligner på bass og dypbass. Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 jeg har svært lite peiling på dette, men jeg har en sub fra før (ca ett år gammel) fra logitech, vil den funke sammen med det da? eller må jeg kjøpe no ekstra ledninger etc? og forsterker? er ikke helt sikker på hva det er, gidder du å gi en bitteliten forklaring eller en url? TAKK FOR SVAR!! Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 jeg har svært lite peiling på dette, men jeg har en sub fra før (ca ett år gammel) fra logitech, vil den funke sammen med det da? eller må jeg kjøpe no ekstra ledninger etc? og forsterker? er ikke helt sikker på hva det er, gidder du å gi en bitteliten forklaring eller en url? TAKK FOR SVAR!! Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 du har sikkert sett en sånn før men her har du hvertfall en forsterker. den trenger du for å drive høyttalerne dine. forskjellen på "vanlige" høyttalere og typisk pc høyttalere er at pc høyttalerne er aktive. de har som oftest en forsterker innebygd i sub'n slik at du bare plugger lydkabelen i lydkortet og ferdig med det. med et "vanlig" anlegg må du ha en signalkabel som går fra lydkortet og inn i forsterkeren som prosessere signalet og "forsterker" det før det pøses ut til høyttalerne dine. lydkortet har til en viss grad integrert forsterker muligheter slik at det klarer drive høretelfoner osv, men dette er ikke på nær nok kraft til og drive et par høyttalere ettersom det kreves en god del strøm. den sub'n du har , det er vel kanskje fra et slikt pc anlegg? Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 hm det blir vel i dyreste laget om jeg må punge ut til en forsterker også. sub'en min er nok fra et slikt pc anlegg jah :/ men er jeg helt nødt til å ha en forsterker? sånn HELT nødt?? Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 ikke hvis du satser på et pc anlegg som har integrert forsterker, f.eks: Logitech Z-5500 5.1 Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 det er vel et typisk pc anlegg da. jeg hadde egentlig håpt på noe alle den linken jeg la ut tidligere slik at det blir litt fint i stua men jeg må nok gå for et slikt pc anlegg da siden det ikke skal bli for dyrt! takker for svar igjen!! =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 jo dette er et typisk pc anlegg, men det spiller nok fletta av det eltax anlegget du linket til tidligere. og det kan bli pent nok med dette i stua hvis du legger skjuler kablene langs listene og henger høyttalerne på veggen f.eks. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Skal du ha pc anlegg så kjøp logitech settet, det eltax settet kan jeg umulig tro vil være bedre på noen måter. Eller du kan legge i en bitteliten tusing eller to til. å se på :Denon amp og et par gale høytalere Det vil kicke ass iforhold til sånne pc sett, men selvsagt er det du og prisen som avgjør til slutt. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 kjøp logitech z-2300, masse bass å trøkk får en bililg penge.funker like bra til spill som til musikk. koster vell en 1000-1300 kr trur æ trønder du?? skal kjøpe samma høytalere som du tipser om.. har bare hørt positive ting om bassen(og høytalerne for den slags skyld) jeg ville godt for logitech z-2300.. de er billige å BRA så kan du heller bruke resten av pengene på noe annet du vil ha.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) @pahf: da ville jeg heller satsa på Gale 4040 + Cambridge A300 ok anlegg til 3500,- det. men kjipt og ikke ha fjernkontroll da så kanskje Azur 340A gjør seg bedre. evt ta titt på en rimelig surround reciever hvis han har lyst å utvide med flere høyttalere etterhvert. Endret 1. oktober 2005 av someday. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Klipsch GMX er vel det eneste som er brukbart i den prisklassen, hvis du har et snev av sans for annet enn PC-lyd. Muligens noen ferdige "hifi" tilbuds-pakker kommer ned i den prisen... Lenke til kommentar
Hansis Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 lyden trenger ikke være så jævla høy hvertfall, ettersom jeg skal bo i ei blokk med sikkert mange "klage på lyd" familier. men hadde vært greit om det var pent ihvertfall. de så ikke så gale ut de gale høytalerne Lenke til kommentar
pahf Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 glemte helt cambridge. Der får du mye kvalitet i forhold til penger. Så absolutt verdt å ta en titt på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå