Gå til innhold

Liten og lett bærbar ønskes. Noen råd?


dunder

Anbefalte innlegg

Ser det er flere tråder om dette, men starter allikevel en, ettersom jeg ikke fant noe særlig (for meg) nyttig i de trådene som er.

 

Jeg har som sagt lyst på en liten og nett bærbar (og ikke en slepbar som noen kaller det). 12 eller 13 tommers skjerm. Jeg har tenkt til å kjøpe meg et videokamera også, i tillegg til at jeg er glad i å herje med photoshop, illustrator og lignende.

 

Jeg har sett litt rundt, og har selvfølgelig fått med meg at celeron er sinnsykt mye billigere en centrino/pentium m.

Det jeg lurer mest på er hvordan ovennevnte programmer (videoredigering/photoshop ol) vil klare seg på en celeron maskin.

 

Har sett på Packard Bell A5560. Den var liten, nett og hendig. (En celeron maskin som fås til 8999 på expert)

I tillegg har jeg kikket på komplett sin s260 og Asus S5A.

Liker egentlig ikke at asusen ikke har internt cd/dvd-drev, men til nød kan jeg godta det.

 

Lurer fryktelig på Packard bell sin, mye pga prisen. Noen som eventuelt har noen andre tips til (billige) bærbare under 2 kg fra andre produsenter?

 

Litt rotete og dårlig formulert. Men, HJELP! Jeg klarer ikke å bestemme meg.

 

Hvis det er noen som har noen synspunkter tas de i mot med takk. Spesielt celeron i forhold til pentium m/centrino.

 

- dunder

 

PS: Hvor mye vil eventuelt skjermkortet ha å si, med tanke på at det her er snakk om interne løsninger på alle sammen. Er det virkelig bare søppel som mange skal ha det til, eller vil det fungere greit til videoredigering og bildebehandling? Spill er med andre ord ikke så nøye. Det er det lite av her i gården.

Endret av dunder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med packard bell a7810(samma maskinen men med p-m).

Maskin nr.1:Defekt touchpad

Maskin nr.2:pikselfeil og defekt vifte.

 

Edit: Kan nevne positive ting også. Meget bra skjerm. Perfekt størrelse egentlig, man får en maskin som både er liten og lett, men også er lett å skrive på/ikke har for liten skjerm.

 

utover dette bråket den som et uvær til tider(selv om maskinen sto helt idle i lengre perioder), men kunne plutselig finne på å være totalt stillegående i timevis...skulle likt så sett hvordan viftestyringen var lagt opp i bios, da jeg mener dette kunne vært interessant lesning

Endret av pc_freak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sitter på denne A5560, og er fornøyd med den. Det eneste jeg har å utsette på den er strømforbruket på denne Celeronen. Batteritiden kunne jo alltids vært bedre og i et stille rom er den mildt sagt ikke lydløs. Sett bort fra dette er jeg fornøyd. Det blir vel til at jeg oppgraderer til Pentium-versonen av denne om et års tid når de nye batteriene kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...