Gå til innhold

Dårlig syn, trenger god spillskjerm (LCD)

Okeblol

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter en god spill skjerm i det siste, har sett litt på "stats" på skjermer på skjerm-søket her hos hw.no og funnet et par kandidater, men da jeg brukte skjerm velgeren på tft central; http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm, kom ingen av de skjermene jeg fant mest lovende opp i søket. Det virker som om statsa ikke spiller så god rolle, enkelte anmeldelser lovpriser skjermer med dårlige stats o.l

Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg har heller dårlig syn :p (fokuserings problemer) og trenger derfor en god skjerm, med null etterslep da den brukes mest til spill og film. Bildebehandlig gjør jeg ikke.

Kan godt bruke opptil 5000 kroner på en god skjerm, om noen har noen anbefalinger.

Hadde foretrukket å funnet en skjerm selv, men jeg har aldri hatt en LCD skjerm og vet egentlig ikke hva alle de forskjellige tingene er og hvilken effekt de har, som (lysstyrke, etc)

Skjermen jeg "bestemte meg for" var Samsung 19" LCD, Syncmaster 930BF

men da denne ikke ble anbefalt i det hele tatt av TFTCenter sin selector, http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm, ble jeg litt usikker.

Noen som har noen forslag ?

edit: burde vel nevnt at jeg vil helst ha en 19" 1280x? skjerm

Endret av Jokque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meiner jeg har lest en plass at Samsung kjører pixelfeilgaranti på den der. Ta å hør med sjappa. Ellers har jeg vel bare hørt godt om den skjermen der, og tviler ikke et sekund på at den er knall! 4ms vil jo være supert for spilling, men så betyr jo ikke ms alt her i verden heller da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...