*Magnus* Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei har sett hele tiden i catalyst driverne, at det står Catalyst AI der.. så googlet jeg, men fant liksom ikke helt ut hva det egentlig er, og hva den egentlig gjør.. Så.. er det noen som kan fortelle med hva den egentlig er og hva den gjør i spill? har den en spesiell virkning slik som AA og AF har, eller vil man ikke se noe forskjell osv ? -Takk Lenke til kommentar
Magic Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Catalyst AI skal i teorien unngå å renderere ting i bildet som ikke er synlig for deg, f.eks gjemt bak et tre eller gjerde i spill etc... bare ha det på du, gir deg 1-2 fps mer i spill Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Cat. AI. er en funksjon som f.eks replacer shader paths (f.eks DooM 3), og bruker en mer "avansert" algoritme for å kjøre Anisotropisk Filter. osv. Den er game specific på advanced, mens standard kjører på filtrering av teksturer. Bl.a Hidden Surface Removal (HSR) er en funksjon i HyperZ Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 så textures osv vil bli bedre med cat AI på advanced? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 nja, filtreringen av teksturene blir mer tilpasset, dette skjer allerede på standard. Mens under advanced skjer det også shader replacments (optimeringer i shaderkoden til f.eks et spill). Men, jeg tror ikke dette er til det bedre, ifølge ATi så gjøres dette på et nivå som ikke er merkelig, men sparer skjermkortet for fillrate. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Står mye mer her. =) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Shader replacements og andre appllikasjons spesifikke optimaliseringer er i bruk så lenge Catalyst A.I er på. Advanced kan vel gi et ytelsetap i CPU begrensene situasjoner, uten at jeg har testet det selv. Endret 1. oktober 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 MistaPi: Aha, jeg mente det var slik at filtrerings opt. var aktivt under standard, mens advanced da begynte replacments og exe. spesifikke. tasks... Menmen =) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 ser ut som jeg får flere fps i spill med AI på max Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 nVidia bruker også applikasjons spesifikke optimaliseringer, men dem har ikke noe eget navn for det. Graden av texture filtering optimalisering kan justeres via slideren for texture filtering kvaliteten. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 MistaPi: Er ikke det ant. "gradering" av Anisotropsisk filtrering man velger der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå