rikardo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei, Opplevde i vinter noe særdeles pussig mens jeg og en kompis var på kjøring. Klokken var vel rundt 22:00, og datoen rundt 15-20 januar. Vi hadde vært i Tromsø på dykkerkurs, og var på tur tilbake til leiren. Det var mørkt, stjerneklar himmel og temperaturen mellom 10 og 20 minus. Ikke spesielt kaldt med andre ord. Plutselig, mens vi satt og diskuterte, og så på hverandre (han kjørte, men så bare i et kort øyeblikk, akkurat når det skjedde), så stoppet vi opp samtidig og så opp på himmelen. Der for et grønt "lys" i fallende kurve mot havet, med svært høy hastighet. Det dukket bare plutselig opp, og forsvant like kjapt. Jeg mener at det var kun en 50-100 meter over bakken, altså, bemerkelsesverdig nært, mens kompisen min mente det var oppi fjellene, lengre inn i dalen. Det kan egentlig være det samme, siden vi begge så det og oppfattet det likt. Er det noen som har snøring på hva det kunne ha vært? Iogmed at begge oppfattet det samtidig, og enige om hvordan det så ut, må det jo ha vært noe der? Hadde riktignok vært en svært lang dag, men at vi begge skulle se syner samtidig om det samme objektet høres veldig rart ut Er personlig svært skeptisk til spøkelser, og tror ikke helt på de UFO-historiene fra USA:P Det første som slo meg at det var, var en form for nødrakett. Men disse er ikke grønn, og blir ikke skutt ovenfra og ned. Som jeg sa hadde den en dalende kurve, med en "stigning" på kanskje maks - 30% (synkning på 30%?) Området var også øde. Har ikke sett noe tidligere før, ikke hørt om noe lignende, og aldri sett noe slikt siden. Litt rart å ha sett noe man rett og slett ikke kan forklare overhodet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Såkalt sterneskudd, dvs meteorit elns. som falt ned... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er personlig svært skeptisk til spøkelser, og tror ikke helt på de UFO-historiene fra USA:P Aldri hørt om Hessdalen? http://www.hessdalen.org/ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Lokalt nordlys? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er personlig svært skeptisk til spøkelser, og tror ikke helt på de UFO-historiene fra USA:P Aldri hørt om Hessdalen? http://www.hessdalen.org/ Jada ! Merkelig sak og plass etter min mening. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er personlig svært skeptisk til spøkelser, og tror ikke helt på de UFO-historiene fra USA:P Aldri hørt om Hessdalen? http://www.hessdalen.org/ Er det kommet noe nytt derfra i det siste? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Første som slår meg: Dette var vel ikke *såååå* langt unna andøya? Tror de driver å sender opp en ganske stor mengde forskningsraketter for å utforske ionosfæren samt nordlys. Disse krasjlander i havet når det har vært oppe turen sin. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det mangler litt informasjon her, bl.a. er det nyttig å vite hvor lyset bevegdre seg fra, himmelretning og høyde. Du sier det var mørkt, men når jeg sjekker en enkel simulator her, ser jeg at månen var halv og stod ganske rett vest, og burde ha vært synlig om dere så i retning havet. Dersom lyset startet høyt på sørhimmelen, kunne det være en etterslenger av geminidene. Dersom lyset startet omtrent rett opp, kan det ha vært fra ursidene, dere var midt i sesongen for denne meteorskuren. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvor lenge varte dette "fenomenet"? Har selv opplevd å se større "stjerneskudd" som varer lengre enn normalt. Ene gangen var det faktisk ganske stort, ligna størrelsen på sola (størrelsen slik den virker fra jorda for å være mer nøyaktig ), og så ut som en flammeball. Det raste over himmelen i enorm fart, men ikke i noe særlig bratt vinkel (hadde vel muligens brunnet opp før dersom det kom inn brattere). Hele greia varte i ca 3-4 sekunder. En kamerat av meg var også vitne til hendelsen så det var nok ikke bare meg som så syner. Det skal nevnes at dette "stjerneskuddet" var gult som flammer, ikke grønt Tenkte jeg bare skulle nevne hendelsen... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Første som slår meg: Dette var vel ikke *såååå* langt unna andøya? Tror de driver å sender opp en ganske stor mengde forskningsraketter for å utforske ionosfæren samt nordlys. Disse krasjlander i havet når det har vært oppe turen sin. Er et stykke ja, men kunne godt stamme derfra. Har selv bodd på Andøya(Andenes) og sett mye tøft, rakketter som skytes opp, og for ikke snakke om nordlys.. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Kyrsjo: Tror ikke det var en forskningsrakett.. Vil tro disse havner litt lengre ute på havet, ikke i en trang fjord:P Codename_Paragon: Vi kjørte innover en fjord, hvilken kompassretning husker jeg desverre ikke. Takk for svar folkens:P Noe var det nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå