hitzcore Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei! Jeg skal fikse pc'en til en kamerat. Det kan kanskje høres dumt ut, men den har windows 98. I oppstarten kommer det opp en feilmelding om at svchost.exe mangler. Vet noen om en fix eller noe som kan hjelpe? Er desperat, takker for alle tips! Lenke til kommentar
hitzcore Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Vær så snill Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg vet ikke stort, men du kunne jo prøvd å installert Windows på nytt? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Windows 98 har ikke svchost, så det er nok et virus. Får du startet i Safe Mode så får du kikke litt rundt, evt sjekke msconfig for mystiske prosesser. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg stoler på at zjulik har rett, så dette vil ikke gjelde svchost.exe. Men husker det var en mulighet for å hente ut skadde filer fra Win98-plata. Mener det var Start | Kjør | sfc [enter] I den nederste boksen skriver man navnet på filen man vil gjenopprette. Husk å forandre filbanen, da denne ofte var feil. Lykke til! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg stoler på at zjulik har rett, så dette vil ikke gjelde svchost.exe. Men husker det var en mulighet for å hente ut skadde filer fra Win98-plata. Mener det var Start | Kjør | sfc [enter] I den nederste boksen skriver man navnet på filen man vil gjenopprette. Husk å forandre filbanen, da denne ofte var feil. Lykke til! Yep. Start / Kjør / sfc for -98, Start / Kjør / sfc /scannow for 2000/XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå