karpov Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 trenger en så stille som mulig psu. så lenge det er over 350W er det kun støy som teller. helst ikke over 1000kr! og helst fra komplett. haster! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det definitive svaret er MIST 500W Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Stemmer for MIST 500W, nesten umulig å høre den når det bare er den som står på. Det er ikke den som kommer til å lage mest lyd i systemet ditt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har oppnådd nivået hvor jeg ikke hører PCen under drift, hvor siste jeg byttet ut var PSU, byttet til MIST sin. Jeg kan på det sterkeste anbefale denne. Lenke til kommentar
karpov Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Takker og bukker for svar! MIST 430W er ikke et alternativ? dualfan fører kanskje til mer støy? Noen som har et billig dualmonitor grafikkkort å anbefale? PC skal kun brukes til musikkproduksjon. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Dualfan lager mer støy ja, spess siden det er 80mm-vifter som blir brukt (noen ganger en 80mm og en 120mm) På 80mm-vifter får du en suselyd, og de må jo spinne på høyere omdreininger for å flytte like mye luft som en 120mm vifte på lavere turtall. Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dualfan lager mer støy ja, spess siden det er 80mm-vifter som blir brukt (noen ganger en 80mm og en 120mm)På 80mm-vifter får du en suselyd, og de må jo spinne på høyere omdreininger for å flytte like mye luft som en 120mm vifte på lavere turtall. 4936976[/snapback] hva med denne a? http://www.hardwareshop.no/p/308410/ Sliter med støy i pcen selv nå og har tenkt på denne.... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 sorcer83: Tror ikke det kommer så mye lyd ut fra den, 12-17db er ikke så høyt at du hører det omtrent. Tror heller du vil få "problemer" med støy fra bl.a. harddisker og skjermkortviften enn fra PSU`en Og NorthQ får mye skryt, skal være gode PSU`er Lenke til kommentar
sorcer83 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 sorcer83: Tror ikke det kommer så mye lyd ut fra den, 12-17db er ikke så høyt at du hører det omtrent. Tror heller du vil få "problemer" med støy fra bl.a. harddisker og skjermkortviften enn fra PSU`en Og NorthQ får mye skryt, skal være gode PSU`er 5062418[/snapback] Det hørtes bra ut.. Finner det ut i dag, da kommer den på døra;) forska meg litt frem og tilbake med å stoppe vifter i går, og det som bråker mest i pcen min er diskene. har 4 disker for øyeblikket og er derfor gått til innkjøp av en 300GB seagate barracuda og kommer til å kaste ut 3 av de diskene som sitter der.. håper på litt mindre bråk da. Ett siste spørsmål : Skjermkortet mitt er av type GF4 Ti4200 med en liten sinna vifte. Kan jeg trygt montere en heatpipe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306458&cks=PRL ) uten frykt for at det blir for varmt? Beklager til trådstarter for "lån" av tråd Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 sorcer83: Tror ikke det kommer så mye lyd ut fra den, 12-17db er ikke så høyt at du hører det omtrent. Tror heller du vil få "problemer" med støy fra bl.a. harddisker og skjermkortviften enn fra PSU`en Og NorthQ får mye skryt, skal være gode PSU`er 5062418[/snapback] Det hørtes bra ut.. Finner det ut i dag, da kommer den på døra;) forska meg litt frem og tilbake med å stoppe vifter i går, og det som bråker mest i pcen min er diskene. har 4 disker for øyeblikket og er derfor gått til innkjøp av en 300GB seagate barracuda og kommer til å kaste ut 3 av de diskene som sitter der.. håper på litt mindre bråk da. Ett siste spørsmål : Skjermkortet mitt er av type GF4 Ti4200 med en liten sinna vifte. Kan jeg trygt montere en heatpipe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306458&cks=PRL ) uten frykt for at det blir for varmt? Beklager til trådstarter for "lån" av tråd 5070096[/snapback] Kjøp heller en zalman kjøler med vifte og sett på silent mode (5v). Lenke til kommentar
Seian Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kjøp heller en zalman kjøler med vifte og sett på silent mode (5v). 5070110[/snapback] Zalman sier at man kan deaktivere vifta hvis kortet er et 5700 eller nedover, som i dette tilfellet er . Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du har kanskje bestemt deg for PSU nå, men hvis ikke har shg.no og etter hvert flere andre fått inn seasonic psu'er, og disse skal være veldig støysvake og effektive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå