ErlendSN Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Skal bestille Sony DSC-P50 straks jeg får penger nå og lurer litt på hvilke batterier jeg bør kjøpe :smile: Nickel Metal Hydride eller Infolithium? Infolithium pros: øhmm... bra levetid? Infolithium cons: Dyrt, dyrt, dyrt! ------------------- NiMH pros: Ganske bra pris, billig :smile: Varer vel forsåvidt lenge NiMH cons: vet ikke helt..? Noen som kan hjeøpe meg litt videre? :smile: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 InfoLithium er et LiIon-batteri. Disse batteriene har vesentlig høyere kapasitet enn NiMH-batterier. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Litium-batteri er uansett best ytelsesmessig. NikkelMetallHybrid-batteriene ble laget av en enkelt grunn: De er MYE mer miljøvennlige og kan kastes i vanlige boss-spann (ikke fra vestlandet?:søppelkurv:-)) Her er en enkel huskeregel for ytelse/varighet: varer Li-batterier 3 timer varer NiMH 2 timer (6/4, 12/8 osv.) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Li-ion batteriene er jo også betydelig lettere enn NiMH batteriene da :smile: /me ville helt klart valgt Li-ion Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 LO3VIk. Et Lithium-batteri er et ikke oppladbart batteri, som har en kapasitet som er ca dobbelt så stor som et LiIon-batteri. Men du mener sikkert LiIon-batteri? Lenke til kommentar
ErlendSN Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Infolithium batterier er oppladbare, men Lion batterier har jeg aldri hørt om.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 EDIT: *slett* Sånn går det når man ikke følger helt med på hva som blir sagt tidligere i tråden :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-18 08:44 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå