hans A Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Trenger vi egentlig oppgi DNS server når vi logger oss på nettet. På hjemmesiden til adsl-leverandøren oppgir de jo Primær DNS server og Sekundær DNS server. Men linja fungerer jo uten at vi oppgir deres DNS. Bare vi legger inn brukernavn/passord så går resten av seg selv. Har selv ikke lagt inn DNS i routeren og har en helt annen adresse enn det leverandøren oppgir. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 I de fleste tilfeller vil DNS-adressene bli med samtidig som IP-adressen utdeles. Dersom man skal kjøre fast IP, "må" man også kjøre fast DNS. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har ikke fast IP. Men routeren står på hele tiden, så jeg har i praksis fast IP. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 DHCPene deler som oftast ut ipene DNS-severene så å skrive inn desse er eigentleg unødvendig, men om det ikkje skulle bli levert med så vil jo ikkje www.vg.no virke men berre 193.69.165.21 virke for å komme til vgs hovudside. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har ikke fast IP. Men routeren står på hele tiden, såjeg har i praksis fast IP. La meg spesifisere.. Ikke fast IP, men manull IP.. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå