assz0r Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det skjer under spilling og når jeg laster ned. Jeg spiller en del world of warcraft og hvis jeg logger meg på en sted som er folksomt restarter pc'en seg før jeg får sett noe i det hele tatt av noe some helst Også når jeg laster ned, nedlastingen begynner, men etter noen minutter restarter pc'en seg plutselig. Dette er veldig irriterende og hender ganske så ofte. Det er ikke for varmt inne i rommet så det er ikke at den blir for varm. Oppsett: Amd athlon XP 3200+ 2,19GHz 1Gb ram, husker ikke hvilken type. Skjermkort Geforce 6800GT Håper noen kan gi meg noen svar :> Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Når det er restart er det ofte en hardwarefeil, se om det er litt mye påheng i maskinen, en ide er om du reduserer litt og tester, litt av sjarmen med data dette ! Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Hm.. har to hardisker i maskinen, pluss to 12 volts små vifter. Har ikke hatt slikt tull som dette med maskinen før. Kan det være ram eller nettverkskort det kan være noe 'galt' med? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 har du kontrollert loggen hvilken feilmeldinger du får ? Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 nei, hvor kan jeg se logg for feilmeldinger? får opp en feilmelding når jeg kommer inn i windows igjen, men kan ikke huske hvlken feilmelding det var. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Høgre mus på min datamaskin>behandle >2x på event viewer>se etter "røde kors " Lenke til kommentar
eye1985 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 hadde samma problem, men ble løst etter at jeg installerte nye lyd drivere. Prøv å installer skjerm, lyd, directx og chipset driverne på nytt. Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 skal prøve og så får vi se hvordan det går :> Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 har du skiftet hardware etter en innstalasjon av OS kan det hende du må legge inn OS på nytt... Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 nei, formaterte for ikke så lenge siden. OS hardisken min er vel 3 - 4 år gammel, kansje den drar på årene? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 hadde samme problem før, spess når jeg spilte cs, sjekka temp men det var ikke for varmt, det ble bare borte av seg selv Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 hm.. rart for det forsvinner ikke hos meg. Når jeg starter maskinen på får jeg en feilmelding som inneholder denne text: C:\WINDOWS\Minidump\Mini100205-01.dmp C:\DOCUME~1\Andreas\LOKALE~1\Temp\WER2.tmp.dir00\sysdata.xml Noen som kan finne ut noen feil av det? Lenke til kommentar
eye1985 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hmm, kan være noe i veien med RAMen din, prøv å kjør en memtest, memtest86 er ganske populær. Hvis det er nforce chipset du bruker, prøv å installer lyd drivere(ikke nforce chipset drivere som innholder lyd) men egen lyd drivere, finner dem på nvidia siden. Prøv den først. Kan hende det løser problemet. Lenke til kommentar
assz0r Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) bah.. jeg testa det der nforce programmet, dårlig så jeg sletta det og fikk litt problemer med lydinstillingen og diverse så nå skurrer det når jeg spiller fant liksom ikke ut av det andre med egne lyd drivere.. Endret 2. oktober 2005 av assz0r Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) C:\WINDOWS\Minidump\Mini100205-01.dmp Dette er en fil som inneholder informasjon om hva som har skjedd siden maskinen har startet på nytt. (link til hvordan du kan lese ut fra den filen : http://www.jsifaq.com/subJ/tip4900/rh4981.htm) Dersom du heller vil ha en blåskjerm med informasjonen kan du gjøre følgende : Høyreklikk "My Computer" velg : Properties -> Advanced -> Startup and Recovery Settings, så fjerner du krysset med "Automatically Restart" EDIT : Kan jo nevne at dette virker som tidligere nevnt som ett minneproblem. Anbefaler at du kjører memtest for å bekrefte / avkrefte dette. Endret 2. oktober 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå