Simkin Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) hva er foskjellen? og går de om hverandre? Endret 1. oktober 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 RS-MMC (Redused Size MMC) er ca. halvdelen så stort som et vanlig MMC kort. Det følger vanligvis med en adapter til RS-MMC kortet, slik at du kan bruke det i vanlige MMC minnekortslotter. Så ja, du kan bruke et RS-MMC minnekort i et MMC slot, men ikke et MMC kort i en RS-MMC slot. Håper jeg forklarte godt nok. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det finnes per i dag 3 MMC-standarder: MMC - Vanlig, eller retteresagt gammel, standard med fysisk store kort RS-MMC - Kort som er fysisk mindre, og som også funker i MMC-lesere Dual Volt RS-MMC - Kort som er like store som vanlig RS-MMC, men har også støtte for lavere strømforbruk. Funker både i vanlige MMC-lesere og RS-MMC lesere. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Edit: Var visst litt for sen... Endret 30. september 2005 av Werable Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det finnes per i dag 3 MMC-standarder:MMC - Vanlig, eller retteresagt gammel, standard med fysisk store kort RS-MMC - Kort som er fysisk mindre, og som også funker i MMC-lesere Dual Volt RS-MMC - Kort som er like store som vanlig RS-MMC, men har også støtte for lavere strømforbruk. Funker både i vanlige MMC-lesere og RS-MMC lesere. Ville bare legge til at hvis du har en eldre minnekortleser, og setter i et Dual Voltage RS-MMC minnekort, kan minnekortet få for stor spenning, og bokstavelig talt begynne å smelte. Tviler på at sjangsen for at dette vil skje, er veldig stor, men jeg har lest og sett bilder av endel som har erfart nettopp dette. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ville bare legge til at hvis du har en eldre minnekortleser, og setter i et Dual Voltage RS-MMC minnekort, kan minnekortet få for stor spenning, og bokstavelig talt begynne å smelte. Tviler på at sjangsen for at dette vil skje, er veldig stor, men jeg har lest og sett bilder av endel som har erfart nettopp dette. Jeg ser ikke logikken i dette. Poenget er jo at dual voltage støtter både lav og høy spenning. Da er det jo rart om den ikke skal tåle å brukes i eldre lesere. Men ja, jeg har og fått med meg at det har skjedd skader slik. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307900&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302120&cks=PRL er dette det samme som MMC? fungerer disse på mobiler som tar mmc kort? Lenke til kommentar
Dollarglis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307900&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302120&cks=PRL er dette det samme som MMC? fungerer disse på mobiler som tar mmc kort? skal funke bra det ja. Står at formatet er MMC så er ikke noe tvil der Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 blir litt forvirra her bare.. de to linkene jeg linka til nå er to kort med forskjellig volt.. hvordan vet jeg om dette går? skal kjøpe en Nokia 7710 til uka, så hvordan vet jeg vilket kort den skal ha? med tanke på volt? Lenke til kommentar
molna Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 du kan bruke et RS-MMC minnekort i et MMC slot, men ikke et MMC kort i en RS-MMC slot. Feil Du kan bruke MMC i RS-MMC slot også. På alle Siemens-mobiler går i allefall dette fint, selv om kortet blir stikkende ut. På mobiler det kortet er under batteriet (Nokia) er det ikke mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå