Ni kon Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Artikkel i Dagbladet Noen ganger syns jeg det er direkte flaut å være norsk. Har selv kjøp begge utgavene og syns de er mektig bra. Dessuten er det gøy å se at de svakeste i samfunnet gjør noe meningsfylt. Slike utspill som ligningssjef Inger-Berit Andersen kommer med her, viser at hun ikke har sosiale antenner, ei har hun kunnskap eller innsikt. Jeg blir flau. Meget flau på hennes vegne. La nå de svakeste få lov til å selge denne avisa. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe den, og jeg kommer fortsatt til å smile og slå av en prat med selgern Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det er dette de gjør for å minske forskjellen mellom fattig og rik ja. Staten har f*** ikke bruk for pengene. Vi har 1400 milliarder kroner på bok av overskudd på oljepengene. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Bra! skattlegg de. Likhet for loven.. Tjener de under frigrensen på 29000kr ca så må de ikke skatte. Og så vidt jeg vet er tigge-pengene deres skattefrie? Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kan ikke se at det er noen prinsippiell forskjell på å beskatte en narkoman og en rusfri person. Like forkastelig begge deler. Videre er ejg spent på om de narkomane fyller ut moms og trekkoppgave Synes det like umoralsk å beskatte vanlige arbeidstakere. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er tiggepengene definert som MVA-fri ytelse utover 50K(pliktgrense) ? Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er tiggepengene definert som MVA-fri ytelse utover 50K(pliktgrense) ? Tror du virkelig at tiggerne ikke har satt seg inn i gjeldende lover; http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...+titt=merverdi& Enjoy Lenke til kommentar
haarod Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg lagde jo en tråd om akkurat det samme før deg, men OK. Jeg har kjøpt den eneste utgaven og synes det er fint og hjelpe de svakeste i samfunnet samtidig som man får et bra magasin. Men å skattlegge selgerne og produsentene blir for dumt? Hvor blir det av fleksibiliteten? Dette er ganske typisk norsk synes jeg ... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Er enig i likhet for loven. Lurer for øvrig på hvor mange de er som deler de 5 millionene de har tjent. Gir gjerne bort en tier i ny og ne, men =oslo selgerne er for masete. Slitsomt når jeg i tillegg møter 5+ selgere på vei til og fra skolen. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Men å skattlegge selgerne og produsentene blir for dumt?Dummere enn å skattelegge vanlige lønnstakere, som sannsynligvis ville ha forvaltet pengene bedre?Hvor blir det av fleksibiliteten? Du synes vi trenger enda flere særordninger? Hvor blir det av prinsippene og fornuften? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 øøøøøø 1k per dag? Det blir fort 200-250k i året det og da kan en ikke (i mitt syn) kalles tiggere lenger... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 øøøøøø 1k per dag? Det blir fort 200-250k i året det og da kan en ikke (i mitt syn) kalles tiggere lenger... Riktig det, tanken frister meg.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 3000 i måneden, ble det sagt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 3000 i måneden, ble det sagt. Begge deler er nevnt, har vel ikke vært noe hemmelighet at de "beste" tiggere håver inn ca. 1200-1500,- om dagen.... Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 For det første er de ikke tiggere hvis de selger et magasin for penger. Da er de arbeidstakere. For det andre er tigging ulovlig i Norge. For det tredje tror jeg disse personene synes det er godt å føle at de er bidragsytere til det norske samfunn på lik linje som resten av oss. Det må føles frigjørende å kunne se på seg selv som en resurs i stede for et problem. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Godt sagt Dr.Ittsekk. Har ikke sett på det på den måten Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 For det første er de ikke tiggere hvis de selger et magasin for penger. Da er de arbeidstakere. For det andre er tigging ulovlig i Norge. For det tredje tror jeg disse personene synes det er godt å føle at de er bidragsytere til det norske samfunn på lik linje som resten av oss. Det må føles frigjørende å kunne se på seg selv som en resurs i stede for et problem. 1. Behøver ikke å være ansatte, hvem har ansatt dem ? 2. Tigging har blitt lovlig i Norge nå. 3. Hvor går pengene deres ? Dop og rus osv ? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) 1. Behøver ikke å være ansatte, hvem har ansatt dem ? De selv? Ja, det er mulig. Om du likevel sier nei, hvordan forklarer du da enkeltmannsforetak? 3. Hvor går pengene deres ? Dop og rus osv ? Det vet du absolutt ingenting om. Slike urettferdige antakelser og beskyldninger er bare usaklig og teit av deg. Et skittent knep for å moralisere og dekreditere de. Endret 30. september 2005 av Decline Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det er da ikke en beskyldning, det er et spørsmål. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) 1. Behøver ikke å være ansatte, hvem har ansatt dem ? De selv? Ja, det er mulig. Om du likevel sier nei, hvordan forklarer du da enkeltmannsforetak? 3. Hvor går pengene deres ? Dop og rus osv ? Det vet du absolutt ingenting om. Slike urettferdige antakelser og beskyldninger er bare usaklig og teit av deg. Et skittent knep for å moralisere og dekreditere de. Nr. 1 Da har man foretaksbevis fra brr.. Nr. 3 Stilte bare et spm.. Dessuten så har jeg sett ca. 20 år liv til tiggere i Oslo så det så... Er du så gammel ? Endret 30. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 For det første er de ikke tiggere hvis de selger et magasin for penger. Da er de arbeidstakere. For det andre er tigging ulovlig i Norge. For det tredje tror jeg disse personene synes det er godt å føle at de er bidragsytere til det norske samfunn på lik linje som resten av oss. Det må føles frigjørende å kunne se på seg selv som en resurs i stede for et problem. 1. Behøver ikke å være ansatte, hvem har ansatt dem ? 2. Tigging har blitt lovlig i Norge nå. 3. Hvor går pengene deres ? Dop og rus osv ? 1. Den som organiserer skribenter, trykkere og distribusjon av magasinet, men dette forstod du jo. 2. Det kan være. Har du en link? Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg er interessert. 3. Disse personene må ikke bruke pengene sine på destruktive substanser. Det kan hende at de har lyst til å komme seg ut av det uføre de har kommet inn i. Jeg synes vi skal være så overbærende at vi tillater dem det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå