Gå til innhold

Vil skattelegge tiggere

Anbefalte innlegg

Artikkel i Dagbladet

Noen ganger syns jeg det er direkte flaut å være norsk. Har selv kjøp begge utgavene og syns de er mektig bra. Dessuten er det gøy å se at de svakeste i samfunnet gjør noe meningsfylt.

Slike utspill som ligningssjef Inger-Berit Andersen kommer med her, viser at hun ikke har sosiale antenner, ei har hun kunnskap eller innsikt.

Jeg blir flau. Meget flau på hennes vegne. La nå de svakeste få lov til å selge denne avisa. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe den, og jeg kommer fortsatt til å smile og slå av en prat med selgern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde jo en tråd om akkurat det samme før deg, men OK.

Jeg har kjøpt den eneste utgaven og synes det er fint og hjelpe de svakeste i samfunnet samtidig som man får et bra magasin. Men å skattlegge selgerne og produsentene blir for dumt? Hvor blir det av fleksibiliteten?

Dette er ganske typisk norsk synes jeg ... :nei:

Lenke til kommentar

For det første er de ikke tiggere hvis de selger et magasin for penger. Da er de arbeidstakere.

For det andre er tigging ulovlig i Norge.

For det tredje tror jeg disse personene synes det er godt å føle at de er bidragsytere til det norske samfunn på lik linje som resten av oss. Det må føles frigjørende å kunne se på seg selv som en resurs i stede for et problem.

Lenke til kommentar
For det første er de ikke tiggere hvis de selger et magasin for penger. Da er de arbeidstakere.

For det tredje tror jeg disse personene synes det er godt å føle at de er bidragsytere til det norske samfunn på lik linje som resten av oss. Det må føles frigjørende å kunne se på seg selv som en resurs i stede for et problem.

1. Behøver ikke å være ansatte, hvem har ansatt dem ?

2. Tigging har blitt lovlig i Norge nå.

3. Hvor går pengene deres ? Dop og rus osv ?

Lenke til kommentar

De selv? Ja, det er mulig. Om du likevel sier nei, hvordan forklarer du da enkeltmannsforetak?

Det vet du absolutt ingenting om. Slike urettferdige antakelser og beskyldninger er bare usaklig og teit av deg. Et skittent knep for å moralisere og dekreditere de.

Endret av Decline
Lenke til kommentar

De selv? Ja, det er mulig. Om du likevel sier nei, hvordan forklarer du da enkeltmannsforetak?

Det vet du absolutt ingenting om. Slike urettferdige antakelser og beskyldninger er bare usaklig og teit av deg. Et skittent knep for å moralisere og dekreditere de.

Nr. 1 Da har man foretaksbevis fra brr..

Nr. 3 Stilte bare et spm.. Dessuten så har jeg sett ca. 20 år liv til tiggere i Oslo så det så... ;) Er du så gammel ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

2. Tigging har blitt lovlig i Norge nå.

1. Den som organiserer skribenter, trykkere og distribusjon av magasinet, men dette forstod du jo.

2. Det kan være. Har du en link? Ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi jeg er interessert.

3. Disse personene må ikke bruke pengene sine på destruktive substanser. Det kan hende at de har lyst til å komme seg ut av det uføre de har kommet inn i. Jeg synes vi skal være så overbærende at vi tillater dem det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...