Thomas J.L Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hva brukte du for å kutte hullet til radiatoren? Syntes det ble veldig fint. Skal radiatoren være utfor eller innenfor? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 enten stikksag eller dremmel men drit bra jobba, gleder meg til update Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) DJ Ovin: Wheeeeee!! Markussr: Jeg har ikke laget SLI bridgen selv. Men man kan få tak i slike på nettet for en billig penge. Det er selve hovedkortet jeg skal mekke på. wolfenkill: Takk for det! Men det er ikke vanskelig. Alle kan gjøre det minst like bra. Jeg brukte CO/TECH multiverktøy til 249kr fra Clasern sammen med glassfiberforsterkede kutteskiver. Og en stooooor del tålmodighet. Det tok mer enn en kjapp times tid for å si det sånn... Først kuttet jeg ca én mm innenfor oppmerkingen. Deretter "pusset" jeg langs kantene med kutteskiven for å få resultatet så nært optimalt som mulig. Og radiatoren skal faktisk være på utsiden! Det blir et litt annerledes utseende enn det som er vanlig. Og det liker jeg. Børstet aluminium kabinett med matt sorte detaljer. Skal bli spennende å se hvordan og ikke minst *om* det funker til slutt. Edit: Damination: Endret 2. oktober 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
Damination Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 yay menneh er det update i dag ? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Nei... Men i morgen derimot... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Nei...Men i morgen derimot... Gleder meg! Dette kan jo ikke bli annet enn bra! Menne blir det ikke litt smått med ram? BF2 og FEAR liker jo mer enn en GB så... Endret 3. oktober 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 2: Mekke på kabinettet del 2 Jeg har ikke fått gjort så mye, men det er vel nok til en liten oppdatering her. Først sjekke at vibrasjonsdempingen passer. Det gjør den tydeligvis. Så skulle jeg montere hele sulamitten. I denne rekkefølgen: mutter-->vifter-->vibrasjonsdempere-->kabinett-->vibrasjonsdempere-->radiator-->skruer Det var faktisk ikke så altfor lett. Det var ganske så trangt i et par av hjørnene! Heldigvis hadde jeg målt alle hullene riktig nok og det gikk da forholdsvis bra til slutt. Se hvor nydelige disse viftene fra den nye generasjonen SilenX er! De ser ut til å gløde også har de så fin mangel på farge på ledningene... I første omgang skal jeg prøve å la viftene under kabinettet suge inn kald luft, mens viftene på toppen skal blåse den ut. Hvis det ikke funker helt optimalt skal jeg prøve å la alle viftene blåse luft ut. Den tid den sorg. Så nå monterer jeg i alle fall støvfiltre foran viftene under kabinettet så lenge. Siden støvfilterviftegrillen stopper så mye luft, kuttet jeg av noe plastikk. Her er viftene og radiatorene i all sin "herlighet". Grunnen til at jeg satte viftene på innsiden av kabinettet var for å få plass til lydkortet i et av de nederste PCI-sporene. Viftene er noen få mm lavere enn radiatoren så det blir akkurat plass, +- 0,5mm... Men så: *trompetfanfare* Dukker det opp et interessant problem. De originale 1cm høye (lave) føttene til kabinettet blir "litt" snaue med radiatoren montert... Jeg fløy avgårde i fullt firsprang på sykkelen min (Ja jeg har en løpende sykkel) ned til clasern for å finne en løsning på problemet. Kravene jeg i mitt lille underfundige hode hadde stillt til løsningen: Beina skulle være forholdsvis solide (Kabinettet kommer til å bli *tungt*, mulighet for høydejustering og så måtte det være gummi et eller annet sted mellom kabinett og underlag for å dempe vibrasjoner. Jeg brukte flere minutter på å lete etter en mulig løsning. Så oppdaget jeg noen møbelgummiaktige-antiskligreier. <--- nytt ord. De hadde et lite hull tvers igjennom. Hva om jeg monterte M6-skruer og muttere gjennom? Var gummien myk og sterk nok til det? Og jammen. Det var den! Slik monterte jeg de (Jeg husket å stramme godt rundt gummifoten for å være sikker på at skruen ikke ville skrape borti underlaget under belastning): Sluttresultatet er ikke altfor pent, men veldig funksjonabelt. Jeg må nok dekke til beina litt bedre en gang. De er hmmmm....stygge? Et par andre ting av interesse i bildet: På baksiden har jeg kuttet et hull for vannpumpeledningen. Man kan også lett se hvor PSU skal monteres. Ca rett over CPU! Her blir det trangt om plassen. Viftekontrollen er også montert i front klar for bruk. Det var alt jeg hadde for denne gang. Men jeg kjøpte noen LED-lys til kabinettet på clasern, så det er vel ikke så lenge før jeg får gjort noe mer. Men nå: lekser og Ju Jitsu. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Menne blir det ikke litt smått med ram? BF2 og FEAR liker jo mer enn en GB så... Nja. Vi får se hva jeg gjør. Jeg skal nok få testet 2GB RAM, men hvis overklokken/ytelsen begrenses mye av det, så holder jeg meg til 1GB en liten stund til. Minnekontrolleren til Venice er jo ikke verdensmester til å behandle 2GB med tighte timings og høye hastigheter. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er det 80 mm vifter du har valgt å bruke der? Det ser ikke ut som 120 mm vifter, men nå er det vanskelig å se utfra bilder. Jeg hadde derimot satt alle vifter på inn. Med filter seff. Og heller latt varmen gå ut gjennom åpninger i kabbet Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) DET har jeg utrolig nok ikke tenkt på! Det skal prøves. Og ja, det er 120mm vifter. Det er et lite kabinett. Endret 3. oktober 2005 av oddarne84 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Med alle vifter på inn vil vel viftene presse mot hverandre i steden for å dra på samme lag... og den øverste radiatoren vil kanskje få varm luft som har kommet ut av pcen og steget til inntaket... Men det kan seff ha store fordele om du får BARE kald luft til vannkjølingen. PSU skal vel dra ut og det blir vel noen åpne hull her og der? Kanskje ikke så galt nei. Jeg vet ikke hvor "sterk" varm luft er angående det velkjente faktum at varm luft vil _opp_. Følger med Edit: En måte å finn ut på: TEST Endret 3. oktober 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
Damination Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Virker lovende, menneh vakke store updaten da håper på mere bilder i dag lykke til videre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Holder en knapp på det at alle viftene blåser inn i kabinettet blir best. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg også faktisk. Jeg skal teste forskjellige oppsett så snart alt er klart. Det kan bli spennende jah. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Den Venicen kommer til å dra driiiit langt i det systemet der Tror ikke du får dratt noe særlig på korta dine dessverre Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Veldig mange fine prosjekter her om dagen! Gleder meg til å se fortsettelsen! Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Du skal få ros! Hversågod: ROOOOS Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ser pent ut. Gleder meg til forsettelsen Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ser veldig bra ut.. De nye silenX viftene Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hadde det ikke vært lurt med _litt_mer_klaring mellom gulv og radiator? Ser ut som om den komme til å ligge ganske lavt Gleder meg til update! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå