Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter ved oppdatering av Adaware?

Anbefalte innlegg

Æsj! For første gang begynner min Tundra 1557 å tulle fælt. :hrm:

Saken er at jeg kjørte RegSupreme for å rydde i registeret mitt. Deretter skulle jeg oppdatere referansefilen i Adaware, og med en gang flasher det en blå-skjerm med masse skrift og PCen restarter. :ohmy:

Deretter gjenopprettet jeg endringene gjort med RegSupreme, men ingen ting hjalp. I tillegg gjorde jeg en systemgjenoppretting, fra tidligere i kveld, gjennom WinXP. Dette hjelper heller ikke.

Nå tror jeg alt er som det skal, men PCen restarter ved Adaware uansett, selv om jeg også har prøvd å reinstallerer Adaware. Om det er skjedd andre skader gjensår bare å se.

Er det noen som kan forstå hva som har skjedd? Jeg setter stor pris på litt hjelp til dette.

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja og da er det bare å slette hele dritten, eller legg inn cd og ta en reparasjon,

2 timer rep eller 2dager med kluss ?

Ja det stemmer. Å holde på i dagesvis med å vri hodet ut-inn nytter ikke. Siden Windows er så rotete som det er, så skal det faktisk ikke mye til før det går gale. Jeg anbefaler at det legges inn brannmur(software, ikke den som følger med til win.), adaware og antivirus før maskinen kobles til nettet.

Jeg anbefaler å styre unna register-ryddings-programmer, de lager som regel mer rot enn system i rotet.

Men pass på at du fjerner windows før du legger det inn på nytt. Om det ligger igjen rester så kan det føre til problemer. Redd først eventuelle viktige filer, så slett partisjonen og opprett en ny på samme sted.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha! :!:

Nå var det like før jeg installerte hele XP på nytt.

Jeg prøvde imidlertid å avinstallere Avast antivirus, og deretter reinstallerte Adaware. Nå virker det som om ting virker bra. Mener å huske at jag fikk en advarsel vedrørende Adaware når jeg installerte Avast for en stund siden. Kanskje noe skjedde i forbindelse med dette når jeg "ryddet" i systemet.

Nå skal jeg i alle fall ligge unna RegSupreme, selv om det er vanskelig å leve med sååå mange unødvendige filer og blindveier i systemregisteret som jeg så at jeg hadde. :mad:

Takk igjen!

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar
Nå skal jeg i alle fall ligge unna RegSupreme.

Jeg tror jeg velger å moderere meg litt. Muligens er det ikke RegSupreme som hadde skyld i trøbbelet, og derfor vil jeg ikke sette RegSupreme i dårlig lys uten å vite ting med sikkerhet.

Jeg kom på at jeg ikke hadde prøvd å oppdatere Adaware etter at jeg nylig har installert trådløst hjemme. M.a.o. kan det like gjerne være den gamle driveren til trådløstkortet som hadde skylden for at ting kræsjet. I sammenheng med at jeg gjenopprettet systemet etter at problemet viste seg, lastet jeg også ned ny driver til mitt Intel PRO/Wireless 2000BG trådløstkort.

Nå har jeg brukt RegSupreme på nytt, dog meget selektivt, og ting funker svært bra.

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...