The Jackal Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Prøver å sette opp dette for å fjernstyre en server over internett. Har satt opp routeren til å forwarde forespørselen på porten til 10.0.0.2, som er IP'en til serveren, men jeg får ikke kontakt. Har satt det opp med en SMC Barricade router, og her var det bare å forwarde, men det virker tilsynelatende ikke på Netopia routeren. Noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 du må legge inn portforwarding på alle de portene som det programmet ditt skal bruke ++ gre data oxo skjekk hjemmesiden til det programmet som du skal bruke det er oxo en del som har en patch for det og da er det greit. men du kan måtte gjøre det på den vanskelige måten med å mekke port saken på inn og ut på routene og gre data som jeg tror er der passordet senders (har bare hørt om gre saken hos ms sin wts) Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Jeg har åpnet alle porter som trengs, har som sagt testet det på en annen router. Det som er problemet er at det ikke virker som om Netopia routeren vil forwarde. Må man legge inn en NAT server eller lignende slik som man må ha når man lager en FTP-server eller SMTP-server? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Hva er forresten gre data?? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 17:49, The Jackal skrev:Hva er forresten gre data?? et eks. http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q241251& "Protocol and Ports that Control Access to Services Protocol and Ports that Control Access to Services" osv.. skjekk technet`et til ms dersom det er ms produkter du holder på med. Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 The Jackal ... kanskje et dumt spørsmål til deg her, men har du registrert at Remote Administrator bruker port 4899 som default? Da må du sette ruoteren til å åpne opp iht dette ... hvis ikke du endrer default port i Remote Adm. da ... jeg stresset litt med dette på mitt oppsett før jeg skjønte tegninga :wink: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 hmm... er det http://www.radmin.com/default.html den eller er det den ms saken du bruker?? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Jeg bruker Remote Administrator 2.1 (Ikke M$ produkt), og jeg kjører den på port 4000. Har fått dette til å funke på min SMC Barricade 7004BR. Der bare forwardet jeg port 4000 til min pc, og det funket fint. Problemet er når jeg skal kjøre dette på NGT sin Netopia router. Da funker det ikke å bare forwarde port 4000 til serveren. Derfor lurte jeg på om det var noen spesielle instillinger man trengte på denne routeren. Vet at man trenger flere instillinger når man f.eks kjører FTP server på denne routeren. Da må man jo legge til en NAT server i tillegg til å forwarde portene. Er det noe lignende man trenger for å bruke Remote Administrator? [ Denne Melding var redigert av: The Jackal på 2002-08-18 16:27 ] Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Legge til en NAT server i tillegg til å forwarde portene? Er ikke å forwarde portene det du gjør NÅR du legger inn en ny NAT server? Hver gang jeg har måttet forwarde har jeg gjort samme prosedyre med Netopiaen, det er samme hva slags program du skal bruke så lenge det er snakk om at ditt system må kunne ta i mot henvendelser utenfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå