Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc "henger" ved høy cpu load.

Anbefalte innlegg

Har satt opp en pc til å fungere som filserver i nettverket mitt. Den kjører en ny installasjon av xp pro/sp2.

Hardware:

Abit nfs7 s2 hovedkort

xp3000+ cpu

2x512mb corsair Value ram

GeForce2 mx

7x hdd av ulike typer

Nec DVD Brenner

Dette er en maskin jeg brukte som "vanlig" pc, til jeg fikk ny.

Denne maskinen har jeg satt inn i et godt ventilert kott. Den er kun tilkoblet strøm og nettverk. Jeg kobler meg til via Remote Desktop. Jeg testet maskinen grundig etter installasjon, kjørte Prime95 i 24timer, 3dmark i loop, testet filoverføring osv.

Problemet har oppstått etter at jeg har flyttet den fra mitt rom, til dette kottet. Etter oppstart virker alt som det skal, jeg kobler til med RemoteDesktop, og alt ser ut til å fungere som det skal. Når jeg så startet SpyBot, og scannet maskinen, stoppet den før den var ferdig, maskinen skrudde seg av og jeg hørte en pipelyd fra maskinen. Maskinen står da å piper (lavl lyd - høy lyd -lav lyd - høy lyd osv) og jeg må fysisk koble fra og til strømmen før det blir liv i den igjen. Så starter den opp igjen, og alt ser tilsynelatende flott ut, ingen feilmelding eller noe. Etter litt høy cpu load igjen, så henger den og jeg må gjenta prosedyren.

Jeg regner med at jeg må begynne å feilsøke, men jeg spør her først, da noen kanskje har opplevd noe lignende? Jeg har også lett etter tolkning av disse pipelydene, men fant ingenting, hverken i manualen eller på abit sine sider. Maskinen er kringlete plassert, så det er et stress uten like å få den ut igjen.... Noen som vet hva dette er utifra min forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ny bios inne nå uten hell. har nå prøvd å starte opp uten noe annet enn en hdd, scpu, ram og selvfølgelig psu. Har også prøvd å flytte rundt på rammen, samt prøvd andre rambrikker som "skal" funke.... Eneste jeg ikke får byttet ut og testet er cpu. Eneste socket a prosessoren jeg muligens har tilgang til er en MP, vil den funke i mitt hk (nf7 S2)??

forresten...... når den har godt seg litt varm (rundt 45 grader), og jeg stikker fingeren så vidt det er borti kjøleribba (eller på plasten oppå da), så henger det, er ikke mye bevegelse......Er ikke lengre i tvil om at det er cpu..... Noe tips ang. Mp prosessor på mitt kort?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har award bios på det kortet men...

"Repeating High/Low beep - CPU Error. Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed. "

edit.. nm..så ikke siste posten

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...