iron-vetle Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) hvordan funker det med to harddisker i samme pc. må man skifte ledning når du skifter harddisk, eller går det ann å seriekoble f.eks to s-ata disker og velge hd på "my computer" i windows? Endret 30. september 2005 av iron-vetle Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Dersom hovedkortet ditt bare støtter en S-ata disk av gangen, kan du såklart kjøpe en kontroller, som gir deg mellom mulighet for å koble til flere disker. Sata Kontrollerkort Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 De aller aller fleste hovedkort har støtte for flere harddisker samtidig. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Du kan helt sikkert ha flere enn 1 harddisk på ditt hovedkort, og du slipper å skifte noen ledning. Finn fram manualen til hovedkortet ditt, der står det hvor mange s-ata disker du har plass til. Du kan eventuelt skaffe deg en IDE disk, disse kobler du på samme kontakt som cd\dvd brenneren din.(husk master\slave) Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 men om jeg har på flere av gangen så må jeg velge en harddisk å boote fra når jeg starter pcen, og ikke kunne velge hvilken harddisk jeg vil lagre noe på etter at jeg er kommet inn i windows? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 men om jeg har på flere av gangen så må jeg velge en harddisk å boote fra når jeg starter pcen, og ikke kunne velge hvilken harddisk jeg vil lagre noe på etter at jeg er kommet inn i windows? Windows blir jo installert på en av diskene. Slik vil det se ut med flere disker i WinXP. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 men om jeg har på flere av gangen så må jeg velge en harddisk å boote fra når jeg starter pcen, og ikke kunne velge hvilken harddisk jeg vil lagre noe på etter at jeg er kommet inn i windows? Så lenge du ikke installerer et operativsystem på harddisk nr. 2, så vil windows automatisk starte opp på den første harddisken. Dette gjelder om du har 2, 3, 15 eller 99 harddisker i PC'n Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) oki tusen takk for svar edit: hva skjer om du har flere harddisker inn det er bokstaver i alfabetet? Endret 1. oktober 2005 av iron-vetle Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Da må du legge til disken i en partisjon som er der fra før.. Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 hehe opplevd det før du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå