Titanstig Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg er litt ute av "gamet", men hva er den beste oppskriften på skifte av skjermkort? Finnes det noen "husk på"-liste? F.eks: 1. Avinstallere gml.drivere 2. Skifte skjermkortet fysisk 3. Installere nye drivere Noen flere detaljer? Noe jeg har glemt? Hvordan avinstallerer man enklest mulig skjermkortdriverne? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Korleis fjerne driverane? Før du skal installere nye driverar må du fjerne dei gamle først. Dette må du gjere for å hindre kluss med gamle og nye, særleg ved bytting av skjermkort. Dette er veldig viktig Viss du skiftar skjermkort frå Nvidia til Ati og motsatt. Då må du slette nvidia driverane, ofte er reinstallering (formatering) av XP best for å hindre problem. Til å slette driverar kan du bruke DriverCleaner. Det er eit program som kan fjerne mange slags driverar. Har høyrt både gode å dårlege erfaringar, men eg har aldri opplevd feil med programet. Følg denne måten for å være heilt sikker på at driveren blir fjerna: 1. KontrollPanel Uninstall Åpne "Legg til/Fjern programmer" i kontrollpanelet. Gå ned til der det står "Nvidia" og trykk "Fjern". Restart maskina. 2 Sikkerhetsmodus Når du har restarta makina og biosen er ferdig med sine ting, trykk F8 for å velge "sikkerhetsmodus". Når du er inne i sikkerhetsmodus, start DriverCleaner, gå ned til der det står Nvidia og velg "Clean". Då skal det stå "Clean Finished", no er driveren fjerna. Start Makina på nytt. Når du er inne i windows, så installerar du den nye driveren og restart maskina igjen. Då har du ny driver! Du kan og berre fjerne det i windows og ikkje bry deg om sikkerhetsmodusgreiene. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Bør jeg avinstallere driverne FØR jeg bytter skjermkortet? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Bør jeg avinstallere driverne FØR jeg bytter skjermkortet? ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå