turbonegro Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Kasta akkurat ut WinGlobal FOP "helikopteret", og erstattet denne med en NoiseControl Silverado, som forøvrig har fått god kritikk med hensyn til både lavt støynivå, og bra kjøling. Kjører denne på 12V (maks) og bråker ikke så veldig, men den kjøler heller ikke mer enn da jeg kjørte den på 8V-kabelen! Temp. på CPU ligger på 60-idle! temp i kabinettet ligger på rundt 30, med en kab. vifte på 3000rpm. Har brukt kjølepasta og vil helst få denne viften til å fungere, da den var ganske dyr... -- har forævrig et MSI K7T-TURBO hovedkort, og temp blir målt med PC-ALERT, eller i BIOS. Lenke til kommentar
delta_speed Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 er du sikker på at det ikke viser feil temp. har du kjent på ribba Lenke til kommentar
turbonegro Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 ribba er ganske varm, men akkurat nå installerte jeg CPUidle, et prog. fra cpuidle.de tok raskt vekk 10-15'C på CPU temp.. Anbefales! nå ligger temp på ca 45 faktisk, og jeg hører forskjell når progget er på eller av på cpuvifta! rått! ellers noen andre tips om ovrig kjøling? as3 skulle være bra har jeg hørt? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Har selv T-bird 1,2... holder temp på ca 45 gr. (30g. rundt). Jeg har SocketA 2100+ vifte, men får ikke tempen lengre ned..... Men CPU-en har holdt i over et år, så det ser ut som den tåler det... XP-ene skal vist utvikle mindre varme, så kanskje det er bedre å bruke 650,- på en XP1600+ enn på en super-vifte(??) Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 jeg har en t-bred den er 45c @ 1831mhz MEd VANNKJØLING !! har fått 226 w peltier så snart skal det bli kaldt :smile: Lenke til kommentar
555 Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 15:00, turbonegro skrev:ribba er ganske varm, men akkurat nå installerte jeg CPUidle, et prog. fra cpuidle.detok raskt vekk 10-15'C på CPU temp.. Anbefales!nå ligger temp på ca 45 faktisk, og jeg hører forskjell når progget er på eller av på cpuvifta!rått!ellers noen andre tips om ovrig kjøling?as3 skulle være bra har jeg hørt? jeg instalerte cpuidle men cpu usage gikk til 100% og tempraturen gikk 2c opp Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-08-19 00:03 ] Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Han mener nok T-bred, for han har sikkert Thoroughbred, *kremt* *host*. Og med dette ønsker jeg meg selv velkommen tilbake til forumet etter sommerferien. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Du skulle gjort litt bedre forarbeid du. Silverado er dritt. Du finner løsninger til samme prisen som bråker mindre og kjøler bedre. Det kan være så mye annet også som gjør at du får høye temperaturer. Er det varmt i kabinettet ditt for eksempel? Sjekk Vcore med Motherboard monitor og sammenlign med hva som står i BIOS. Den skal være 1,75V i mbm. Du kan gjerne stille den den til rundt 1,625V. Da blir den en del kjøligere. Quote: nå ligger temp på ca 45 faktisk, og jeg hører forskjell når progget er på eller av på cpuvifta! rått! Pøh! Quote: as3 skulle være bra har jeg hørt? AS3 kan hjelpe deg med å få bort et par grader til. Jeg har selv en 1,2 Tbird og den ligger på 36 grader idle og koser seg i sommervarmen. Og det uten noe program som senker idle tempen. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-17 20:59, bamsefar skrev: Quote: Den 2002-08-17 19:14, ViperOz skrev: jeg har en t-bred den er 45c @ 1831mhz *host* du mener t-bird, ikke sant ? *host* Hvorfor skrive et innleg når du trodde at han skrev feil? Litt skrivefeil må du da godtta! Og en ting til, det finnes ikke mange t-birder @1831 og det ved 45C... Lenke til kommentar
turbonegro Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: turbonegro på 2002-08-18 23:53 ] Lenke til kommentar
turbonegro Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Panzer: gjorde en god del forarbeid, men saken var at de fleste testene jeg sjekket var litt eldre enn de burde vært. i tillegg bestilte jeg viften bare to dager før microplex lanserte sin nye twin vifte :sad: ellers...CPUidle virker jo bare når cpu er.....ja idle... og da ligger den på rundt 35'C, men det er jo fordi den blir haltet av progget. temp i kabinettet ligger i underkant av 30'C så det kan ikke være noe problem. eneste jeg kan tenke på for øyeblikket, er at det kan ta opptil 72timer for kjølepastaen å fungere skikkelig (sier noen folk i alle fall...) men også at vcore ligger på rundt 1,79V. dette kan faktisk ha en god del med det å gjøre.. En enkel måte å fikse dette på? litt usikker på om jg kan gjøre dette i bios?? .. på forhånd takk:) Lenke til kommentar
turbonegro Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 ........................en ting til.. fikk fikset vcoren til 1,65..men selv om jeg stiller den på 1,625 i BIOS viser den fortsatt høyere v. i bios på voltstats... stiller jeg den på 1,625- blir den 1,67. Nå har jeg satt den på 1,600 og da viser både bios (volt-stats) og pcalert at vcore er på 1,65. snodig? kan forresten cpu bli skadet av for LITE volt?? endelig idler cpu på rundt 50' med vcore på denne instillingen. bruker jeg cpuidle, kommer jeg faktsik ned i 35' (den halt'er cpu'en...så så veldig rart er jo ikke det akkurat, da) men effektivt er det faktisk. Neste steg er å kjøre cpu viften på 8v i stedet for 12, så får vi se om jeg merker så mye forskjell i temp. Håper på litt demping av støyen :smile: Fortsatt andre kjøle metoder og tips taes imot med takk! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Stol på det som står i Voltstats. Bios er nok den du ikke kan stole helt på her. Still den ned i BIOS slik at du får den til under 1,65 CPU kan ikke skades av for lite spenning. Men PCen din kan bli ustabil hvis du stiller den for lavt. Det gjelder å finne laveste spenning som også holder den helt stabil :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå