Arve28 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Sliter med å starte PC'n. Diskene går, men skjermen viser Signal check. Må nappe ut strømmen for å prøve på nytt. Dette kan ta 10 ganger før den starter ordenlig. Hva kan det være. Har en xp1700 med win xp pro sp2 som jeg har reinstallert nå også, uten at det ble bedre. På event viewer system viser Error NIC1394. Hva er dette? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg tror det er noe med Firewire, muligens feilkobling? Har du prøvd clear CMOS? Slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder før du setter det inn igjen, så start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS(om du får skjermbilde). Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Ikke prøvd dette Lenke til kommentar
BKB Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hmm, jeg tenkte med en gang på skjermkortet. Sjekka at det får nok strøm? Sitter skikkelig i? Hovedkortet har 24pin (20pin og 4 pin hver for seg) strømtilkobling og du har glemt å sette i 4pin kontakta? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har du prøvd å deaktivere firewire i Bios da? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har en mist 500W og har satt en Zalman heatpip på et geforce 3 ti200 for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå