Gå til innhold

Floppydisk virker ikke


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Har nettopp bygd ny PC, og har formatert min gamle harddisk som jeg har beholdt for å installere XP. Men problemet mitt er at jeg trenger sata drivere for å installere xp, men når ikke pc'en vil lese fra floppy'en så er jeg like langt :no:

Når jeg booter fra CD - altså xp cd'en, så får jeg først beskjed om å trykke F6 for å installere drivere til harddisk, men når jeg trykker F6 skjer det ingenting, og installeringa fortsetter.

Når jeg seinere i installeringa ser at PC'en ikke registrerer noen lagringsenheter, og kan velge å angi flere lagringseneheter gjør jeg dette. Nå kan jeg putte disketten med drivere i diskettstasjonen og trykke enter, men når jeg trykker enter, skjer akkurat det samme som om jeg ikke skulle hatt diskett i floppy'en - ingenting! :(

Diskettstasjonen ser ut til å jobbe med disketten på normal måte når jeg ser på lyset på diskettstasjonen, og den skal være riktig kobla til i HK'et.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? :dontgetit:

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du trykker F6 under install skal det etter en liten stund stoppe opp og be deg sette inn floppy med drivere i a:

Hvis ikke dette skjer er det ikke registrert at du trykker F6

 

(På mitt tastatur må jeg trykke en knapp for å aktivere F-knappene etter omstart, så hvis jeg ikke gjør det først registrerer det ikke at jeg trykket F6.)

Lenke til kommentar

(På mitt tastatur må jeg trykke en knapp for å aktivere F-knappene etter omstart, så hvis jeg ikke gjør det først registrerer det ikke at jeg trykket F6.)

Heter F-lock... ;)

 

Forresten, har du pakket ut SATA-drivere hvis nedlastet separat ?

SAta driverene følgde med harddisken og HK'et, så jeg har 2 stk. orginal disketter....

 

[EDIT) Hvis det var meg du spurde...

Endret av Leth@l_We@pon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...