Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Heisann... Har nettopp bygd ny PC, og har formatert min gamle harddisk som jeg har beholdt for å installere XP. Men problemet mitt er at jeg trenger sata drivere for å installere xp, men når ikke pc'en vil lese fra floppy'en så er jeg like langt Når jeg booter fra CD - altså xp cd'en, så får jeg først beskjed om å trykke F6 for å installere drivere til harddisk, men når jeg trykker F6 skjer det ingenting, og installeringa fortsetter. Når jeg seinere i installeringa ser at PC'en ikke registrerer noen lagringsenheter, og kan velge å angi flere lagringseneheter gjør jeg dette. Nå kan jeg putte disketten med drivere i diskettstasjonen og trykke enter, men når jeg trykker enter, skjer akkurat det samme som om jeg ikke skulle hatt diskett i floppy'en - ingenting! Diskettstasjonen ser ut til å jobbe med disketten på normal måte når jeg ser på lyset på diskettstasjonen, og den skal være riktig kobla til i HK'et. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Takker for svar Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har du enablet floppy`en i bios? Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Har du enablet floppy`en i bios? Hva mener du? (Dumt spørsmål kanskje... ) Har satt opp floppyen på "booting seqencen" viss det er det du mener... Jeg er idioten (sjekk signatur) Endret 30. september 2005 av Leth@l_We@pon Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ja, at du har satt opp floppy som bootable device i bios. Mener også at på noen hk så må du "slå på" floppy. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Åhh...? Det visste jeg ikke... Vet du hvordan? (Et Abit AV8) [EDIT] Altså hvordan du "slår på" floppyen på HK som du skriver? Endret 30. september 2005 av Leth@l_We@pon Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har du satt kablen fra hk'et inn i floppyen riktig vei? Jeg gikk i den fella og sette kablen oppned da jeg bygde pc'en min. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har du satt kablen fra hk'et inn i floppyen riktig vei? Jeg gikk i den fella og sette kablen oppned da jeg bygde pc'en min. Den står riktig i (står på kabelen hvilken vei den skal inni) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg er ikke sikker på om det er slik på ditt hovedkort, men sjekk iallefall i bios om alt står riktig, det er verdt et forsøk iallefall, eller om du kan prøve en annen floppy. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Hadde en annen en til å ta en kikk på biosen min... (en som har litt bedre greie enn meg på abit-bios), trur alt skal være riktig der. Men jeg kan jo alltids prøve en annen floppydisk, men trur floppy'en min skal funke altså.... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har du satt floppyen på den øverste kontakten på floppykabelen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Lille trepins-strømkontakt på floppyen er en fin ting..... Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har du satt floppyen på den øverste kontakten på floppykabelen? Hva mener du "den øverste kontakten på floppykabelen"? Det er to ender på kabelen sant? Den ene står i HK, og den andre i floppy'en... Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Lille trepins-strømkontakt på floppyen er en fin ting..... Okei Skal det lyse på floppy'en uten den da? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvis den lyser hele tiden så står kabelen feil vei. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Hvis den lyser hele tiden så står kabelen feil vei. 3-pins strøm kontakt kan vel ikke stå feil vei, det er vel bare den andre kabelen som kan det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvis den lyser hele tiden så står kabelen feil vei. 3-pins strøm kontakt kan vel ikke stå feil vei, det er vel bare den andre kabelen som kan det? :!: Selve hovedkabelen da... Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Hvis den lyser hele tiden så står kabelen feil vei. 3-pins strøm kontakt kan vel ikke stå feil vei, det er vel bare den andre kabelen som kan det? :!: Selve hovedkabelen da... Ja Det var det jeg trudde Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Når du trykker F6 under install skal det etter en liten stund stoppe opp og be deg sette inn floppy med drivere i a: Hvis ikke dette skjer er det ikke registrert at du trykker F6 (På mitt tastatur må jeg trykke en knapp for å aktivere F-knappene etter omstart, så hvis jeg ikke gjør det først registrerer det ikke at jeg trykket F6.) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) (På mitt tastatur må jeg trykke en knapp for å aktivere F-knappene etter omstart, så hvis jeg ikke gjør det først registrerer det ikke at jeg trykket F6.) Heter F-lock... Forresten, har du pakket ut SATA-drivere hvis nedlastet separat ? Endret 30. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 (endret) (På mitt tastatur må jeg trykke en knapp for å aktivere F-knappene etter omstart, så hvis jeg ikke gjør det først registrerer det ikke at jeg trykket F6.) Heter F-lock... Forresten, har du pakket ut SATA-drivere hvis nedlastet separat ? SAta driverene følgde med harddisken og HK'et, så jeg har 2 stk. orginal disketter.... [EDIT) Hvis det var meg du spurde... Endret 30. september 2005 av Leth@l_We@pon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå