pjuik Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har Fedora 3 og Windows XP på samme disk. Windows ble lagt inn først. Har nå fått feil i forbindelse med Windowsregisteret etter flere måneder uten nevneverdige problemer. Så det jeg lurer på er, kan jeg installere Windows på nytt uten at det gjør skade på Fedorainstallasjonen. Evt, er det spesielle forholdsregler jeg må ta for at det skal gå bra? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Fedora har ein RescueCD, og frå den skal det gå glatt å legge inn GRUB på nytt (dvs at du får multi-boot-menyen tilbake, den som Windows fjernar) Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Takk, da er jeg igang med å laste ned rescuefila. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Etter install av xp start opp i rescue mode (linux rescue tror jeg) på den cden og gjør grub-install /dev/hda når du får console.. (forutsatt at mbr skal være på hda) Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Etter install av xp start opp i rescue mode (linux rescue tror jeg) på den cden og gjør grub-install /dev/hda når du får console.. (forutsatt at mbr skal være på hda) Hmm, så enkelt skulle det nok ikke være nei. Får bare "command not found" -/bin/sh-3.00# command not found Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) kjipern... grub install /mnt/boot/grub/stage1 /dev/hda litt usikker på location på stage1 -- mulig bare /boot/grub eventuelt har du grub-install i oset ditt som tross alt blir mountet Endret 2. oktober 2005 av xeon Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Er desverre ikke så high på Linux, så der var jeg like langt. "not found" og "command not found" er det eneste som kommer fram samme hvilken av ovenstående kommandoer jeg prøver. Edit: Jeg fikk det til ved først å bruke "chroot /mnt/sysimage" og så "grub-install /dev/hda" Endret 2. oktober 2005 av pjuik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå