-Bassaddict- Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) jeg deler internett med naboen, har ca 20% signal strength, og det går veldig tregt, er en 1mbit adsl linje, vil hastigheten øke om jeg kjøper en bedre antenne? eller er det ingen sammenheng der? Endret 30. september 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 formulerte det litt dårlig, nå ligger speeden på 18mbps av 54, og adsl linja er ikke på mer enn 1, allikevel er linja VESENTLIG tregere enn den skal være. link quality er på ca 60-70% tok en test på bredbåndsmålern (eller no liknende) og får varierende resultat fra 200 til 500kbps. det jeg lurer på er vil jeg få utnytta mer av den 1mbps vi har ut, om jeg får økt signal strengt, har feber og hakke sovet på to dager så forklaringene blir litt far out Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 er det ingen som veit?!?! altså spørsmålet mitt er, er 18mbps på internettverket tilstrekkelig for å utnytte 1mbit ut? høres jo sånn ut, men det ser ikke sånn ut i praksis, jeg har følelsen av at det ikke er båndbredden det er no galt med, men forsinkelsen Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvis du har pakketap som ikke ligner grisen, så kan du fortsatt ha problem med å utnytt 1mbit på 18mbit teoretisk hastighet... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 flere innspill? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) finnes faktisk mange kort som lever liste over speed ved signal styrke, eks: Orinocco cards PCMCIA Silver/Gold : 11Mbps => -82 dBm 5.5Mbps => -87 dBm 2Mbps=> -91 dBm 1Mbps=> -94 dBm. CISCO cards Aironet 350: 11Mbps => -85 dBm 5.5 Mbps => -89 dBm 2 Mbps => -91 dBm 1 Mbps => -94 dBm. tingen du skal søke etter på googel er: radio RX sensitivity i praksis for og bruke en 1mbit fult ut så bør du ha 2mbit link da får du ca 110-120k linje - wlanspeed 1mbit - 2mbit 2mbit - 5mbit 5mbit - 11mbit Endret 1. oktober 2005 av ranvik Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 har finjustert antenna, og har under 20 ping på onlinespill, alt funker bra Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Lag et hull som passer antennen i en Pringles boks. Deretter setter du inn antennen i Pringles boksen, og retter boksen retning Routeren. Husk at boksen kun skal være åpen der du vil signalene skal gå ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 I denne posten har jeg postet forslag til antenneforsterker til router som kanskje naboen din kan bruke. På slutten ligger det også forslag til forsterker til klientkort. Link Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 tusen takk for hjelp! skal prøve ut forslagene i morgen, samt få meg litt pringles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå