Gå til innhold

Hva slaks CPU vifte bør jeg bruke?


draboda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med denne, eller denne? Det er de to viftene som jeg veit om som kjøler bra og ikke bråker så mye og som er billigere enn vannkjøling-kit's.

 

(Har selv en xp1800+ @ 2100+ på en Silverado og temp er på ca +57C MAX load, etter 4timer konstant divx enconding)

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Shadow_iX på 2002-08-17 14:21 ]

Lenke til kommentar

Jeg er vedlig godt fornøyd med zalman cnps 5100cu som kjøler min xp 1700+ til rundt 50 grader i sommervarmen på stille støynivå.

 

du kan justere hastigheten på vifta selv + at måten du fester kjøleren er meget bra da du bruker de 4 hulla rundt prosessoren.

 

koster mindre en den silver mountain saken og jeg mener den er bedre.

 

her er link til butikk:

javascript:parent.showimage("Zalman CNPS 5100CU","./produkter/5100cu.html",true);

 

Og her til produsent:

http://www.zalman.co.kr/

 

Jeg hadde gått for denne..

Lenke til kommentar

Eg har ein Thermalright ax-7 med ei 80mm papst på 32 db(a). Kjøler vanvittig godt. Fåes både på 3dfxcool og microplex!! Kan anbefales!!! Dersom du ventar lit so kan det hende at dei også får inn nyaste tjermalright kjølaren.. SLK800. Skal visst være det beste så er å få tak i for tida. Ihvertfall innan luftkjøling

 

Moa

Lenke til kommentar

Den SLK800 kjøleren til Thermalright er ikke å anbefale hvis man skal ha rolig kjøling. Finnene sitter relativt tett, samt at de er av kobber (som avgir varme tregere enn alu), slik at man trenger ei vifte med høy ytelse for å utnytte denne fullt ut.

 

Har selv den AX7, og kan underskrive på at den er en meget god ribbe.

 

Pål

 

Redigering: rettet skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: colin på 2002-08-17 19:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...