HåkonN Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Samsung spinpoint har lavest støynivå og utvikler minst varme. Når det gjelder hastighet, mener jeg å huske at de ligger midt på treet. Les tester. Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er uflaks, har en WD 120GB nå, og har beholdt den i 4år og den går forsatt like fint. Den har vært OS disk i 3år det vil si den har jobbet så og si konstant hele tiden og pc`en har vært mye på. Ikke noe problem, aldri opplevd kræsj fra disken sin side. Nå er den lagrings disk og funker fett forsatt. Men jeg ville prøvd Samsung, de nye, fått mye skryt, og leverer topp ytelse, stillegående og ++++ prøv den, det skal jeg har du seriøst hatt den disken i 4 år, sikker på at du ikke blinkser på åra? jeg har hatt min 120 gig i 2 år ca å den var ganske "stor" da. har forsten ikke hatt no problem med min disk heller, tru egentlig sånn har veldig mye å si med hvordan diskene behandles, samt temp, om maskina blir flytta mye på osv osv.. men selvsagt går ann å ha ekstrem uflaks. var veldig off topic men men. Mvh Vemund Lenke til kommentar
orjanbeats Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Okei det ser ut til at det blir en Samsung Spinpoint 250 GB S-ATA 3,5" på meg koster 950,- kr på komplett. Takk for hjelp folkens! -Ørjan Endret 1. oktober 2005 av orjanbeats Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er vel litt opp og ned med hver produsent, men jeg har hatt en del WD disker. Et par-tre av dem tok kvelden etter 3-6 måneder (ja, jeg passet på god kjøling, men det hjalp ikke), og de fleste diskene utviklet den fæle kvinelyden som sikkert flere har opplevd. Jeg har en 100GB WD som har levd i 4 år og nesten gått 24/7, men den kviner som et uvær nå da. Seagatedisken min har som sagt levd i 3 år, den er like stillegående som den var dagen jeg installerte den. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Mine WD disker på 120 og 40 gb har jeg heller aldri hatt noe trøbbel med, etter å hatt dem i 2 år. Lenke til kommentar
enl Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Mine favoritter er Seagate og Maxtor, som jeg ikke har hatt noe tøys med i det hele tatt. Disse diskene går 24/7 i filserveren min WD, med unntak av raptor, er disker jeg har gått lei av...mest pga. støy og hvining. For å ikke nevne IBM/Hitachi. Mulig at de har bedret seg, men jeg tar ikke sjansen. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Det er uflaks, har en WD 120GB nå, og har beholdt den i 4år og den går forsatt like fint. Den har vært OS disk i 3år det vil si den har jobbet så og si konstant hele tiden og pc`en har vært mye på. Ikke noe problem, aldri opplevd kræsj fra disken sin side. Nå er den lagrings disk og funker fett forsatt. Men jeg ville prøvd Samsung, de nye, fått mye skryt, og leverer topp ytelse, stillegående og ++++ prøv den, det skal jeg har du seriøst hatt den disken i 4 år, sikker på at du ikke blinkser på åra? jeg har hatt min 120 gig i 2 år ca å den var ganske "stor" da. har forsten ikke hatt no problem med min disk heller, tru egentlig sånn har veldig mye å si med hvordan diskene behandles, samt temp, om maskina blir flytta mye på osv osv.. men selvsagt går ann å ha ekstrem uflaks. var veldig off topic men men. Mvh Vemund blingset litt men ikke langt i fra, tok datoen rett ut fra komplett, min bestillings liste på kontoen. Dette er fra den dagen den ble bestillt og sendt Bestillingsdato: 2002-07-22T14:47 hehe så blir det riktig. Å jeg står ved mitt, WD sine disker er bra. Men som alt annet, ingen ting er perfekt og man er uhelldig med og få en defekt en.. eller fler i ditt tilfelle hehe Endret 2. oktober 2005 av BanAnus Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 1 år er mye data verden vet du hehe men jeg er enig med deg jeg å har trua på wd, men har aldri hatt no problemer med noen disker selv, men men. vemund Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hitachi eller Seagate til 895,- S-ATA 300 er bakovarkompatibel med S-ATA 150, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ha det? Så det såkalte "S-ATA II" (som jeg vet det ikke heter), funker fint på et HK som kun har S-ATA 150 ? Ja det er bakoverkompatibelt. Som sagt, på mine Samsung-disker var det med en jumper som satte dem i S-ATA 150 -mode om hovedkortet ikke skulle finne dem. Ut ifra lappen som var med tolket jeg det som følgende: Om hk på ettelleranna vis ikke skulle finne hd'n (av en eller annen grunn) kan det hjelpe å sette på jumperen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå