Gå til innhold

amd vs p4

TQfflus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå er det mye av det samme tema som går igjen her.. Hva med å søke litt i forumet?

Når du skriver at du hovedsakelig skal spille så velger du A64-systemet.. uten tvil. :thumbup:

Som han over her foreslår.. :

Dersom du har budsjett..vurder å kjøpe en X2.. Da får du både i "pose og smekk".. :D

Lenke til kommentar

okei, en X2 3800+ koster bare 100kr mer enn en standard 3800+

greit, den har to kjerner på 2.0ghz, så den er litt dårligere enn 3800+ til spilling, men fy faen så mye CPU kraft du får for den prisen!

også kan du etter allsigende klokke den opp lettere enn fy! Jeg hadde gått for X2 3800+!!!§

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

gå for AMD vis du skal spille. det er ikke vits med to kjerner. Grunnen er at ingen spill foreløpig kan utnytte mer enn en prosessorkjerne. Du bør heller gå for max klokkehastighet.

AMD er best i spill

Intel til bilde redigering osv.

kommer ann på hva du skal bruke CPU`n til.

jeg hadde tatt AMD

:yes:

Lenke til kommentar
Go stong go INTEL

Så jævlig saklig innlegg... Det stemmer ikke her engang..

Trådstarter, slenger meg på de andre og sier AMD'n er best, men se etter dualcore 3800+ først. Hvis prisen ikke er så veldig mye dyrere så velg heller den. Yter en anelse dårligere i spill akkurat nå for tiden, men når spill for alvor begynner å ta i bruk DC så gruser den singlecore rått.

Når det gjelder windows, så vil DC'en være bedre.

Lenke til kommentar
skal jeg velge denne :

-AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

eller:

-Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

skal bygge helt ny pc for mest spill og litt arbeid ol :D

Til spill har nok amd en litt bedre ytelse enn den fra Intel, men for å gjenta meg selv fra andre poster om dette, du vil ikke merke noen forskjell på disse uansett forutsatt at reten i maskinen er likt, dette kan jeg si med sikkerhet etter å ha prøvd selv og utført blindtester på spillegal ungdom.

Så å si at det ene er ekstremt bedre enn det andre er kun tull og uvitenhet fra dem som hevder dette.

Like dumt er det å skrive "Go Intel" eller " AMD rules".

men som sagt amd A64 er pr i dag litt raskere i spill og så er den jo mere "in" iallefall her på forumet :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...