Ayabara Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kjøpte en 3,5mm Jack - Phono kabel på Elkjøp som jeg tenkte å koble mellom PCen og forsterkeren min. Idet jeg setter kabelen i PCen begynner imidlertid bildet å skjelve. Fra høyttalerne kommer det bare susing. Er det jordproblemer eller noe jeg opplever? Må jeg ha en spesiell type kabel for denne koblingen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg bruker vertfall en helt vanlig type phono->mini jack. Kanksje det er noe galt med den ledningen din. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 litt off topic men, elkjøp kabler er som oftest veldig kjipe angående lydkvalitet, kjøp heller en litt dyrere kabel til ca 100-200 kr og få kvalitet og bedre lyd Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kjøp denne kabelen. Kvalitet så det holder! Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Nå er det et kjent problem at pc'n lager mye støy, har du en optisk utgang på pc'n og en optisk inngang på anlegget, bruk det! I verste fall kan faktisk inngangsvelgeren på forsterkeren ta kvelden, men prøv å kople både pc'n og anlegget til et ujordet uttak. Lenke til kommentar
gittela Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det kan låte litt far fetched, men prøv å trekke ut antenneledninga fra tv'en, evt også fra forsterkeren din. Et vanlig problem er jordfeil i antennenettet. Dette kan kabelselskapet rette med et filter(for de tekniske , en en-til-en trafo/drossel som som isolerer deg fysisk fra fellesnettet). :-) howard Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det kan låte litt far fetched, men prøv å trekke ut antenneledninga fra tv'en, evt også fra forsterkeren din. Et vanlig problem er jordfeil i antennenettet. Dette kan kabelselskapet rette med et filter(for de tekniske , en en-til-en trafo/drossel som som isolerer deg fysisk fra fellesnettet). :-) howard støtter denne. har hatt lignende problemer på to plasser jeg har bodd. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Jeg takker og bukker for de vise ord på en fredagskveld. Koblet fra antennekabelen og vips så var det i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå