Gå til innhold

Ixus V2 eller Ixus 330?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

Har nylig kjøpt ixus v2. Er virkelig fornøyd. Er ikke noen "storfotograf" selv så kameraet dekker alle mine behov. Ixus 330 er større enn v2, derfor kjøpte jeg V2 egentlig. Men først sjekket jeg nøye Ixus 300 opp mot Ixus v2, og fant ut av v2 var mitt kamera!

V2 er veldig lite og kompakt og man kan faktisk ha det i lomma uten at det synes veldig. Ixus 300 har sikkert noen ekstra finesser, men så langt har v2, som sagt, vært helt genialt!

Lenke til kommentar

Kjøte selv V2 nå i sommer... Grunnen til at JEG ikke kjøpte 330, var at V2 allerede sprengte budsjettet, så å legge i en tusenlapp til fristet ikke, selv om den har bedre zoom...

Ixus kamerane er rett og slett morro å bruke(dog video funksjoen kunne tilbudt lengre opptaks tid..)

-ZemteX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

grunnen til at digitalkamera har så kort videotid er at flash minne har veldig treg skrivehastighet. Derfor må videoen lagres i en buffer av begrenset størrelse før den kan lagres i flash i etterkant. Større minnekort hjelper ikke på dette.

Det eneste som hjelper er hvis produsentene utstyrer kameraene med større buffer, eller nyvinninger i flashteknologi gir større hastighet (paralelle busser?)

K.

[ Denne Melding var redigert av: knutinh på 2002-09-08 12:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...