LarsP Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Har et problem med den nye datamaskinen min. Plutselig, uten forvarsel fryser bildet. Det virker ikke som det er noen sammenheng mellom når den fryser. Så langt har den hengt seg opp mens jeg har drevet med WC3, Firefox, IRC og avspilling av videofiler. Noen som har noen anelse hva dette kan skyldes, evt hvordan jeg kan feilsøke? Komponentene er som følger: HK: MSI K8N NEO4 F nforce4 S-939 CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz RAM: OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 GFX: Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe Bruker de nyeste skjermkortdriverne fra Nvidia. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvilken strømforsyning har du? Er cpuen varm? Er skjermkortet varmt? Har du prøvd annen harddisk? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 PSU: OCZ 420W Hvilket program skal jeg bruke for å sjekke GPU-temp? Akkurat nå har jeg ikke en alternativ harddisk tilgjengelig, men skal prøve så fort det er mulig. Det som faktisk er meget rart er at datamaskinen enda ikke har hengt seg opp i krevende spill som f.eks Doom 3. Av en eller annen grunn henger den seg ofte opp når jeg kjører Warcraft III. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå