MGS3 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Jeg har Koss PortaPro allerede, men er ikke altfor fornøyd med dem... Jeg leter etter noen hodetelefoner som er relativt store, og har ekstrem høy musikkvolum, og jeg syns PortaPro'ene ikke er høye nok.... Var på spaceworld i byen, og der så jeg to stykk som fristet: Creativ HQ 1700 og ett eller annet fra Koss (nå husker jeg seff ikke hva de hett, men det var ligt PortaPro med hensyn til at de kunne legges ned på samme måte, men "koppene" var mykje større på disse) Også lurer jeg på en ting: Har det mye å si om hvilket mp3 spiller jeg har med hensyn til lyden? F.eks vil en iPod være dårligere enn en Zen Touch Sleek? Nå tenker jeg først å fremst på hvor høy lyden er, også selføgeli på lydkvaliteten! Takker for svar! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Beyerdynamic DT231 fungerer veldig bra sammen med mp3-spillere. Den er lydmessig mye bedre enn PortaPro samt at den er konstruert veldig mye mer solid enn PortaPro. Du bør tenkte deg om flere ganger før du spiller veldig høyt med hodetelefoner. I tillegg til at du ser(høres) ut som en komplett idiot når du spiller så alle andre på bussen hører det, kan du ødelegge hørselen.. Og den skal vare livet ut. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 ja, enig men det jeg vil ha for å forhindre det er store "kopper" som sagt Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) DT231 er en lukket konstruksjon, men stenger ikke støy veldig bra inne/ute, da klokkene ikke dekker hele øret, men ligger utenpå. Sennheiser HD280 Pro isolerer meget bra, og dekker hele øret. Kan fint drives av mp3-spiller. Koster dog endel mer enn DT231. Link. Endret 30. september 2005 av Peterman Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 jeg har et par philips sbc hs900 storfornøyde med dem stenger all annen lyd ute så det er kun musikken du hører. eneste negavtive er at om det har dem på for mye på en dag(da snakker jeg over 12 timer eller noe ) så får jeg vondt i hodet Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 DT231 er en lukket konstruksjon, men stenger ikke støy veldig bra inne/ute, da klokkene ikke dekker hele øret, men ligger utenpå. Sennheiser HD280 Pro isolerer meg bra, og dekker hele øret. Kan fint drives av mp3-spiller. Koster dog endel mer enn DT231. Link. jupp, d var litt i d dyreste d..sorry, har glemt å oppgi prisklasse..kan vel si at den liger på mellom 500 - 1000 Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 takker for alle svarene, men er det mulig å få en sammenligning av, vis ikke alle tre, så ihvertfall Sennheiser HD280 Pro og Philips sbc hs900'en..? Har dere hørt noe om hvordan Creative HQ 1700 er i fordhold til PortaPro'en? Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) sennheiser hd 555? har disse å er veldig fornøyd. lettdrevne, og stenger en del lyd ute. kjøpte mine på hpx, 900,- inkl. frakt Endret 6. oktober 2005 av .com Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 sennheiser hd555? nei, jeg mener sennheiser HD280 Pro Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 bare foreslo et headsett jeg, ingenting med posten ovenfor å gjøre. mulig jeg formulerte meg litt dårlig. sorry Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 å..unnskyld meg takker for forslaget! Er det veldig høy lyd først og fremst i det headsette? Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 på pcen får jeg så høy lyd at det er vondt å på hvis jeg setter på fullt, mp3 spilleren husker jeg ikke, men tror den spilte mere enn høyt nok Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 okey...det er bare det at jeg er skjitt lei av høytalere som ikke er "høyt nok" for meg..som sagt så er PortaPro noen som jeg gjerne vil sammenligne med.. Leter etter noen som kan spille enda høyere enn de på en iPod! Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 har ikke porta pro så jeg får dessverre ikke sammenligna for deg Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 det er greit det men når du sa at du "fikk vondt av å høre på" når du hadde de på pc'en, hva hørte du på da? Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 alt mulig egentlig, spill, musikk og film, men bare jeg setter lydstyrken på 50% på pcen så spiller den akkurat passe Lenke til kommentar
notalive Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Når du har et stort headset vil vel batteritiden på mp3-spilleren bli dårligere, headsettet trenger også strøm, bare påminnelse dersom du/noen ikke har tenkt på det Lenke til kommentar
.com Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 notalive: sennheiser hd 555 er utrolig lettdrevne i forhold til størrelsen, kan fremdeles høre på musikk i mange timer på creative zen touch, det husker jeg fra bilturen til trondheim. kjørte en omvei for vi skulle noe annet også, så bilturen ble 15 timer, ladet en gang midt på turen, når vi overnattet, da var batteriet ca 3/4, så ladet jeg det ikke mer, det holdt på veien ned igjen også Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Et litt billigere alternativ til sennheiser HD 555 er HD 515, som jeg kjøpte meg for noen dager siden. Syns det er knall! Forskjellen er vel litt mer diskant på 555 har jeg hørt. 515 koster 700 på hifiklubben. Digger å bruke dem Sammenlignet med Porta pro er det mer bass, og mer definert diskant, men nå har jeg ikke prøvd porta pro så veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå