Gå til innhold

Ideer? Begr. utv for kr 3.300,-? Kjøp hos Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg har noen restriksjoner for dette kjøpet.

kall det gjerne et låst gavekort på 3.300 uten mulighet for overskytende mellomlegg og en periode som går ut før desember. Som igjen er begrenset på hva man ikke kan kjøpe

- kan ikke kombineres med andre penger eller butikker

- kan ikke spares/holdes til lenger enn slutten av november 2005

- Det må være hos Komplett.

- Det må være innenfor en kategori, som beskrevet i "hva kan jeg egentlig kjøpe"

- Det kan ikke være minnebrikker

- Ikke hovedkort, CPU, PSU, Lydkort

- Den kan ikke overstige 3300,- med en eneste krone(uten at jeg går innpå det). Men bør ligge så nære som mulig.

- Ikke skjerm (crt og lcd, kjøpes inn utenom)

- ikke harddisk (det har jeg nok av, ellers perfekt item)

- Ikke 4stk harddisk, 10 vindusdører el. eller mye av en ting.

- Ikke foto/kamera/mobil/pda/mediaspiller

- Ikke UPS

- Ikke vannkjøling

- Ikke til laptop

 

Er det noen som har noen lure ideer?

Jeg har tenkt på skjermkort, men jeg skal ikke bruke tingene ennå hvis det må inn i en annen pc enn det jeg har(socket-a&6600GT), og skjermkort taper seg fortere i verdi enn mye annet. Men det er en mulig utvei. Kjøpet skjer enten neste uke, eller rett etter 1. november.

 

Jeg skal også "snart" oppgradere til S939/PCIe. Så det er greit at jeg kan bruke det videre. Idf. tenkte jeg at jeg kunne utsette det til S939, men kjøpet må gjøres senest i november/desember og jeg hadde ikke tenkt til å oppgradere akkurat ennå.

 

Men det er lov å foreslå flere typer ting som sammen utgjør en slik pris og som ikke er avhengig av noe spesielt.

 

Hva kan jeg egentlig kjøpe?

For å forklare bakgrunnen kort, det skal se ut som en hjemmebruker som tilføyer/oppgraderer enkelte komponenter den gjennomsnittlige hjemmebruker trenger, når man også har ferdigpc ol. Det må være noe tverrsnittet av pc brukere mener man trenger og som vi alle faktisk trenger hehe.

 

Jeg har også vurdert å bruke det en X2 CPU, men det er ikke troverdig med en merkepc.

 

Ting jeg selv har tenkt på og som jeg kan trenge:

- 8 ports Gigbitswitch

- PCIe Skjermkort av klassen 7800GT. (til en fremtidig oppgradering)

- Høyttalersett til PC. 2.1 (har ikke mulighet til å kable til bakhøyttalere. 5.1 må være trådløst)

- trådløs mus, musematte, joystick/flightstick(blir mer tvilsom av div. årsaker)

- En god blekkskriver, med mulighet for scanning og kopiering. Bra til Foto?

- m/ ekstra blekkpatroner kanskje.

- Paraboldekoder kort? (blir også kanskje utenfor linjene)

- DVD plater? Covre?

- fotopapir?

- trådløst accespunkt(som pc'er skal stå på i switch/hub), for å koble trådløst mot en trådløs smc7804(internett). Hvis smc8704 kan det.

- Ekstern trådløs disk med serverfunksjoner? Siden jeg ikke trenger intern HDD plass. (muligens stretch i rammen, men kan forklares)

- Muligens lynbeskyttende strømpadde/list?

- DVD brenner

-

-

Listen er åpen for forslag.

 

NB! Husk at det må gå innenfor "hva kan jeg egentlig kjøpe", for jeg kan ikke kjøpe hva som helst da hadde jeg ikke hatt behov for posten og pengene hadde vært borte på 20sek hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med denne posten?

Skal du hive noen penger ut av vinduet for moro skyld, så kan du PM'e meg, så skal du få ett kontonummer...

 

Det virker ikke som om at du har tenkt dette igjennom noe særlig, og ut fra det du allerede har / restriksjonene dine, virker det som om at du ikke trenger noe særlig egentlig.

 

Jeg ville kjøpt enten ett 7800GT-kort, 3800+ X2-CPU (selv om det ikke er "lov") eller 2GB med überheftig RAM + ett nådeløst headsett :)

 

Forslag til RAM: Fine brikker :)

 

*edit nr mange* Minnebrikker er heller ikke "lov", men disse er fine nontheless :)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Jeg jobber med posten. Og poenget med posten er at jeg har en pott jeg kan bruke på en butikk og har visse restriksjoner og trenger godte tips for å bruke pengene på en god måte.

 

Joda jeg trenger mye, men er ikke alt jeg kan bruke de på. Og 50 hoder tenker bedre enn 1 når det gjelder å bruke de best mulig og få mest mulig ut av de.

 

Jeg tipper posten ikke var ferdig bearbeidet når du svarte. Les en gang til så ser du årsakene til at jeg ikke kan kjøpe enkelt ting. :-)

 

EDIT:

Jeg trenger strengt tatt ikke rambrikker. Fordi de Kingston brikkene jeg har nå skal jeg bruke både i socket-a som jeg har nå og i et s939 senere. Derfor står det på "ikke" listen :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er åpen for alle forslag. Det var en litt rar situasjon å få 3.300,- men ikke kunne bruke de på hva man vil hehe, men må finne noe som hadde "lignet en situasjon" som beskrevet over.

 

Så konkrete ting fra komplett som får en kost på opptil 3.300 :-).

 

Rett og slett at jeg trenger litt brainshare på hva som kan være lurt å kjøpe hos komplett til den summen. Jeg fikk dette kastet på meg selv, derfor "trenger" listen er mindre enn realiteten.

 

Hadde jeg hatt full valgfrihet hadde de vært brukt på 20sek hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som jeg skriver i første post. Dette er en pott på 3.300,- som ikke kan kombineres med andre penger eller butikker. Det må brukes før desember. Står forklart i første post. De forsvinner, hvis de ikke blir brukt på den måten som er beskrevet.

 

Og finner jeg ingen gode løsninger så bruker jeg det til slutt på et PCIe skjermkort. Men det trenger jeg ikke nå :-), og dumt å kjøpe noe før man trenger det pga prisnedgang osv.

 

kall det gjerne et låst gavekort på 3.300 uten mulighet for overskytende mellomlegg og en periode som går ut før desember.++ Se førstepost som er oppdatert så det blir mer forståelig.

 

En ting som er foreslått i listen er at jeg ønsker en trådløs router/switch/hub/acc boks som kan kobles trådløst mot en trådløs router i et annet rom som har internett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nye Logitech diNovo laser tastatur/mus. Og masse dvd plater 4 og 8GB

 

Jeg hadde iallefall hatt god nytte av det.

 

Er det inklusiv moms, frakt og slikt?

 

Går ipod utenfor grensa?

2GB memory stick (kan brukes både til lagring av data på, psp osv.)

Win Xp Pro norsk fullversjon (om du får 50kr avslag da)

Overspenningsvern er alltid kjekt å ha

500GB hdd (ekstern kabinett kan du kjøpe utenom om du ikke får pressa det inn)

En fin foto skriver, papir og blekk

 

Edit: fjernet UPS

Endret av Xyrez
Lenke til kommentar

- Har komplett stol? Hmm det skal jeg sjekke, faktisk ikke dumt forslag hehe.

- Ellers har jeg sett meg ut noen Beyerdynamics øretelefoner med ved ikke om Komplett har disse, skal sjekke :).

- Lydkort blir litt overkill for mitt bruk, jeg klarer meg med soundstorm chippen så langt :-).

- Ipod kommer nok litt utenfor denne situasjonen, utfra hva jeg kan innlemme i situasjonen, men ellers godt forslag :-).

- Jeg har faktisk en 1GB memorystick. Men du er inne på et område som kunne funket, hadde jeg hatt et kamera kunne en 1GB Pro Duo til kamera/ps3? ol. vært kjekt. :-).

- Jeg har XP lisens, så det klarer jeg meg uten :-)

 

Når det gjelder harddisk så har jeg egentlig det jeg trenger i en server og en pc, men skulle jeg hatt noe slik måtte det vært en ekstern i eget kabinett og som har innebygde serverfunksjoner, noe som er meget praktisk. Og i tillegg måtte den hatt trådløst nett.

 

Det er vel det eneste HDD behovet jeg ser. Fordi da får man server og alt i en liten boks. Har sett det finnes, men ikke sikker på hvilke det var.

 

- Overspenningsvern er ønsket, men jeg vet ikke hvilke av disse listene med vern som er noe bra. Jeg skal ha en del utstyr i samme rom og tips er velkomne. UPS er ikke ønsket(får muligens en senere)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hehe joda... har ikke kamera... men det er fordi jeg ikke trenger det ennå :-). Men skal sette opp et rom med pc, server osv og har en del og sikkert en del jeg ikke har tenkt på, derfor greit å ha denne muligheten til å få med rusk og rask jeg ikke har tenkt på.

 

Men ellers veldig bra kamera "meeg", jeg har faktisk kikket på det når jeg var på ferie hehe. Men vil bruke pengene til pc ting nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...