Delvis Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Men uansett; det vil bli en forjæklig situasjon om dette bryter skikkelig ut og man skal velge hvem som får det. Folk kommer til å gå over lik for å skaffe seg det Tullprat. Tullprat selv Lenke til kommentar
Danko Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kan man ikke bare gå å kjøpe denne medisinen selv da på f.eks apoteket? MÅ man FÅ den av staten som har kjøpt den inn? Du kan få kjøpt Tamiflu på apoteket ja, men da bør du kjappe deg for tror den begynner å bli utsolgt snart.. Lenke til kommentar
Remotec Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg skulle aldri ha lest det her. Jeg har angst fra før og det ble ikke akkurat noe bedre av å lese dette. Får vel bare huske på at dette er VG. VG blåser opp saker større enn de er. Hater VG. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kan man ikke bare gå å kjøpe denne medisinen selv da på f.eks apoteket? MÅ man FÅ den av staten som har kjøpt den inn? Du kan få kjøpt Tamiflu på apoteket ja, men da bør du kjappe deg for tror den begynner å bli utsolgt snart.. Men er ikke Tamiflu bare en av 2 medisiner, den minst effektive? mente å lese at det finnes en til? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Tilfeller er nå påvist i Tyrkia og Romania Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 tøv og atter tøv. Forskning skjer på generelt grunnlag på to måter. Grunnforskning: Universiteter og forskningsinstutisjoner. Her er staten tungt inne, både i Usa og resten av verden. "Forbrukerforskning": På grunnlag av grunnforskningen lager næringen selv produkter som kan brukes i markedet. Dette er en fordeling som næringen selv er ytterst godt fornøyd med, da grunnforskning i seg selv ikke er noe man kan profitere på dette direkte. fremtiden. Dette er vel i beste fall unøyaktig. Det er riktig at grunnforskning er forskning uten formål om direkte komersiell utnyttelse. Men grunnforskning skjer ikke bare via det offentlige, det skjer også i stor grad i private bedrifter og gir utbytte i kunnskap og patenter som kan utnyttes i fremtidige produkter. Men siden grunnforskning er dyrt, og ikke gir noen direkte eller kortsiktig gevinst, så er det noe som mindre bedrifter ikke har råd til å drive medi særlig skala. Derfor gjøres det meste av grunnforskning i større bedrifter eller på universitetene støttet av det offentlige. Det foregår også "forbruksforskning" på universitetene ved at private bedrifter samarbeider med universitetene, sponser doktorgrader, har professorer på universitet i deltidsstillinger m.m. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Men er ikke Tamiflu bare en av 2 medisiner, den minst effektive? mente å lese at det finnes en til? Hmm det vet jeg ikke Mener å hørte noe ala "denne er den eneste som KANSKJE hjelper mot fugleinfluensaen", men hørte egentlig ikke så nøye etter der og da.. :X Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Dette er vel i beste fall unøyaktig. Derfor det også står: generelt grunnlag... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Skremselspropaganda. What are the odds? Når det kommer til dette fugleviruset, skal jeg sette meg tilbake i stolen, tenne meg en røyk, åpne ei kald cola og GI FAEN. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Skremselspropaganda. What are the odds? Når det kommer til dette fugleviruset, skal jeg sette meg tilbake i stolen, tenne meg en røyk, åpne ei kald cola og GI FAEN. Høres fett ut, jeg joiner deg, og dør vi, vel da dør vi, sånn er livet, alt og ingenting kan skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå